• ベストアンサー

Who が主語のとき

Who が主語のときは、be 動詞は必ず単数に対応する、is / was などになりますか? 例えば、ある部屋に複数の人がいたという前提が会った場合にでも、 Who was in the room? と言いますか? それとも、、Who were in the room? といいますか?

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • Oubli
回答No.1

英語の文法質問欄に以下の回答がありました。普通は単数として扱うが、whoが複数と考える根拠がある場合は複数とするということでしょう。 The answer to your question depends on what the speker knows or believes. If the speaker is just asking a general question with no knowledge, the singular use of "who" and a singular verb would be correct and common. If however, your sentence followed this statement: "Twenty people are coming, some by car and some by train", it would be quite natural to use the plural "who" followed by a plural verb. Some would still use the singular, however.

moo_a3123
質問者

お礼

お礼がおそくなってもうしわけありません。たすかりました。