• ベストアンサー

英訳お願いします!

度々失礼します。 以下の英訳をよろしくお願いします。 「私はもうすぐで高校を卒業するよ。〇〇は今大学生?私のおじいちゃんがドイツに留学していたからドイツ語喋れるよ!今度ドイツに遊びに行ったら会おう。」 になります。 よろしくお願いします!

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • betohrio
回答No.2

>私のおじいちゃんがドイツに留学していたからドイツ語喋れるよ!(おじいちゃんがドイツ語はなせる) I'm going to get graduated in high school soon. Are you a college student? My grandfather had studied in germany so he knows how to speak German! Let's meet someday when I go to Germany. ------------------------------------------------------------------- >私のおじいちゃんがドイツに留学していたからドイツ語喋れるよ!(自分がドイツ語はなせる) I'm going to get graduated in high school soon. Are you a college student? My grandfather had studied in germany so I know how to speak German! Let's meet someday when I go to Germany.

wendylover
質問者

お礼

はじめまして。 ご丁寧に2パターンも回答して頂き本当にありがとうございます! とても助かりました。 また機会がありましたらよろしくお願いします!!

その他の回答 (2)

• marbleshit
回答No.3

I will soon graduate the high school. Are you a collage student right now? As my uncle used to study abroad in Germany, I can speak German. Shall we meet when I come playing there in Germany the next time around?

wendylover
質問者

お礼

連続での回答ありがとうございます。 いつも迅速かなに回答していただけて本当に感謝しています!! ありがとうございます。

• cbm51901
回答No.1

"I will soon graduate from high school. Are you (Is ○○)a university student? Because my grandfather studied in Germany, I can speak German! When I have a chance to visit Germany, let's meet." [注] 対話なので○○の部分は二人称(「あなたは」とか「君」)で呼んだ方がよいかと思います。

wendylover
質問者

お礼

いつもご丁寧に教えて頂き 本当にありがとうございます! とても助かりました。 勉強になります!!