• 締切済み

高校から大学の進学について

僕は親にいろんな野望を託されて、海外で勉強してます。お父さんが社長で金はいくらでも出してやる、でも、将来絶対に大物になれと。 僕はいつも午前3時まで勉強してます。でも、レベルが高すぎてGPAは2.8しか取れない。僕はこの学校で三人いる外国人の中で一番成績が高いんですが、あまりにも比べる範囲が小さい自分がいやです。親はイエールやプリンストンに入れといって、脳梗塞になったことがあるので、いつもこれで脅されます。。。おれを殺す気か!早く名門大学に入って、おれを楽にさせろ!といつも言ってます。。。 TOEFL82SAT1900しかありません。僕はどうしたらいいんでしょうか?もう、この家から逃げたほうがいいんでしょうか?今11年生でアメリカ二年目です。

みんなの回答

• CalPilot
回答No.3

If your GPA at your prep school is an issue for applying to top private school, consider applying to Califormia Community colleges. Diablo, DeAnza, Foothill, Santa Monica are good ones to go to as most students at these CC transfer to good 4 year universitie. Your English ability will improve as you spend more time in US. So, do not worry. Your high school GPA is not important when you apply to Calif. CC but you will need to have good GPA during first 2 years at CC if you want to make it to top schools. http://www.benesse-kaigai.com/case/case03/  

参考URL:
http://alpha-leaders.jp/show.php?topic=160610
  • CalPilot
回答No.2

http://okwave.jp/qa/q5618285.html If you already have TOEFL 82, that is more than PBT 550. I encourage you to apply to University of California. Any one of 10 or so campuses. You can also apply to California Community College, spend two years, get great GPA and transfer to University of California or even to some of IVY League Schools. Off Course, you can always go graduate school and earn masters degree from IVY league school if your GPA during undergraduate years is good enough. I encourage you to go to school where there are many many entrepreneurs. If your dad wants you to become someone famous, you got to start a company. Gates, Dell, Son, Jobs, they all made $$$ in PC era. In 2010s, it will be smart phone apps, cloud sourcing, and so on. What ever you ard doing know will be useful later in your life. Trust in yourself. I also recommend that you will go for MBA degree after 3 or more years of employment. If you are going to do something, you better be successful. Check out my past post. I have over 30 posting on OK Wave under CALPILOT. http://www.deanza.edu/international/admission.html TOEFL 60 is good enough to apply to this community college in Silicon Valley. Depnding on you GPA and the majjor you are interested in, you can transfer to UC Berkeley, LA, SD, SB, Davis, Irvine, Riverside, SC and so on. Some transfers to private universities... If you like, try earning Pilot's license while you are undergrad student in the USA. http://www.panoramio.com/user/2873947/tags/Aerial%20Photo If you are a student at a prep school, you should not have difficulty getting good GPA at Calif CC. ご健闘をお祈りします!

参考URL:
http://knol.google.com/k/why-berkeley-for-your-mba-program#
rtyr567
質問者

補足

GPA2.8だけですし。TOEFLが82あっても、GPA足りないじゃないですか?

• tnk_tk
回答No.1

アメリカの私立高校(プレップスクール)に留学しているのですよね? そうであれば、すでに進学指導は10年生あたりから始まっていると思いますが、アイビーリーグ校には、学力のみならず社会活動や情操教育面での成果(リーダーシップなど)を示さなければ、到底入学できません。 アメリカでトップスクールを狙う家庭では、親子で小中学生レベルからこうした準備に取り組んでいます。 そのあたりをお父様はご存知なのでしょうか? そもそも、本来は学校が親と連絡を取り合って子どもの指導に当たるので、あなたの実力がトップ大学にふさわしいか否かは、学校のアドバイザーからご両親に逐一報告が行っているはずなのですが…・(それを見れば、親も現実がわかる)。 まずは、あなた自身が行きたい大学の候補を自分で選び、父親の希望も併せて、進路アドバイザーに相談してみることでしょう。 そのうえで、ここは大人である進路アドバイザーからお父さんに連絡を取ってもらって、あなたの進路指導をどうしたらよいかを相談してもらってはいかがでしょうか? (子どもの現状を知らずに無理難題を言う親御さんには困りものですが、まさか、お父さんはアメリカの教育事情をご存じなかったり、英語ができない、などということはないですよね?)

rtyr567
質問者

補足

そうですね。。。というよりか、親父は日本にいるので学校のことはぜんぜん聞いてません。ホームステイしているので、親もいないので。。。親はずっと日本にいるので、会社はたくさん持ってても、英語は片言です。。。