Can 'each' be used to replace the nouns mentioned in the previous sentence when using 'respectively'?

このQ&Aのポイント
  • Is it possible to use 'each' to represent the previously mentioned nouns when using 'respectively' in the following sentence?
  • I couldn't find any examples like this when searching on Alc, so is it incorrect usage?
  • The drugs A and B were prescribed to patient C and patient D, respectively. Can 'each' be used instead of repeating the nouns in the next sentence when using 'respectively'?
回答を見る
  • ベストアンサー

eachとrespectively

eachとrespectively The drug A and the drug B was prescrived to patient C and patient D, respectively. Furthermore, The drug E and the drug F was prescrived to each patient, respectively. 普通のrespectivelyを使う場合、前に対応する二つ以上の名詞が必要になりますが、 前の文章で一度二つの名詞を宣言している場合には、次の文章では省略して eachで表すことは可能でしょうか? アルクで検索してもそのような例文が出てこないので こういうのは誤用でしょうか?

• YURUE
  • お礼率18% (72/379)
  • 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • bakansky
回答No.1

> 次の文章では省略して  具体的にいえば、何を省略するのでしょうか?  その省略した後の文を示していただけませんか?  示された文を見て、The drug A という表現が少し気になるのと (The が必要?)、The drug E の The は the とすべきだな、というのと、The drug E and the drug F was ... の was は伝統的な英語なら were の方がふさわしいかもしれないな、ということは思いましたけど、その点を除けば、そのままでも特に問題はないような気がしました。