• 締切済み

英問英答お願いします!

http://detail.chiebukuro.yahoo.co.jp/qa/question_detail/q1131222511 この英文についての英問英答お願いします! 1.What was Gondwanaland and what was it made of? 2.Why did the kakapo lose th e ability to fly? 3.What came to New Zealand from Polynesia across the sea? よろしくおねがいします!!

  • jpap
  • お礼率0% (0/11)
  • 英語
  • 回答数1
  • ありがとう数0

みんなの回答

  • sanick
  • ベストアンサー率37% (3/8)
回答No.1

(1)Gondwana was name of the continent and it was made of Antarctica, South America and New Zealand. (2)Because there were no enemies to these birds so they did not have to fly away. (3)Human beings crossed the sea from Polynesia and came to New Zealand. こんな感じで良いと思いますよ^^

関連するQ&A

  • 英問英答お願いします!

    http://detail.chiebukuro.yahoo.co.jp/qa/question_detail/q1131222511 この英文についての英問英答お願いします! 1.What was Gondwanaland and what was it made of? 2.Why did the kakapo lose th e ability to fly? 3.What came to New Zealand from Polynesia across the sea? よろしくおねがいします!!

  • 次の文で、

    What did he think was the most important ability in life? の答え方で、He thought the ability for each individual to learn to laugh at himself was. で、(文法的に)良いでしょうか?

  • 英問英答お願いします!

    高1 英語 英問英答お願いします! 下の文章についての英問英答です! Then in the 19th century,a great number of people came from Europe with cats,rats, and other animals that ate meat. These animals became new enemies to the birds of New Zealand. And in the end,the paradise for birds was lost. Although kakapos could be seen all over New Zealand,they almost died out in the 20th century. In the 1980s, some scientists and volunteers felt they had to keep the kakapo from becoming extinct. To save thir species,they caught the birds and sent them to some small islands near the mainland. Now they live in a safe place where they are kept away from their enemies. Volunteers do not feed them directly, but see them feed themselves. Too much protection will not be good for their future when they have to go back to nature. 訳↓ それから19世紀に、大変大勢の人々が、猫、ネズミ、そして、肉食のその他の動物を連れて、ヨーロッパから来た。これらの動物は、ニュージーランドの鳥の新たなる天敵となった。そして、結局、鳥の楽園は、失われた。 フクロウオウムはニュージーランド全土で見られたが、20世紀にほとんどが死滅した。1980年代に、何人かの科学者やボランティアは、フクロウオウムが絶滅するのを避けなければならないと感じた。フクロウオウムの種の保存のため、彼らは、フクロウオウムを捕獲し、ニュージーランド本土の近くにあるいくつかの小さな島々にフクロウオウムを移した。 現在、彼らは敵から遠い安全な場所に住んでいます。 ボランティアの人は直接彼らを養うのではなく、彼らが食事をするのを見ます。 あまりにたくさん保護をすることは、彼らが自然に戻らなければならないとき彼らの将来によくありません。 1.What were the new enemies to the birds of New Zealand? 2.What did the scientists and volunteers do to save kakapos in New Zealand? 3.How do kakapos live now? 以上三問です! 自分の言葉というよりは教科書の文を引用するような回答で大丈夫です! よろしくおねがいします!!

  • 英問英答お願いします!

    高1 英語 英問英答お願いします! 下の文章についての英問英答です! Then in the 19th century,a great number of people came from Europe with cats,rats, and other animals that ate meat. These animals became new enemies to the birds of New Zealand. And in the end,the paradise for birds was lost. Although kakapos could be seen all over New Zealand,they almost died out in the 20th century. In the 1980s, some scientists and volunteers felt they had to keep the kakapo from becoming extinct. To save thir species,they caught the birds and sent them to some small islands near the mainland. Now they live in a safe place where they are kept away from their enemies. Volunteers do not feed them directly, but see them feed themselves. Too much protection will not be good for their future when they have to go back to nature. 訳↓ それから19世紀に、大変大勢の人々が、猫、ネズミ、そして、肉食のその他の動物を連れて、ヨーロッパから来た。これらの動物は、ニュージーランドの鳥の新たなる天敵となった。そして、結局、鳥の楽園は、失われた。 フクロウオウムはニュージーランド全土で見られたが、20世紀にほとんどが死滅した。1980年代に、何人かの科学者やボランティアは、フクロウオウムが絶滅するのを避けなければならないと感じた。フクロウオウムの種の保存のため、彼らは、フクロウオウムを捕獲し、ニュージーランド本土の近くにあるいくつかの小さな島々にフクロウオウムを移した。 現在、彼らは敵から遠い安全な場所に住んでいます。 ボランティアの人は直接彼らを養うのではなく、彼らが食事をするのを見ます。 あまりにたくさん保護をすることは、彼らが自然に戻らなければならないとき彼らの将来によくありません。 1.What were the new enemies to the birds of New Zealand? 2.What did the scientists and volunteers do to save kakapos in New Zealand? 3.How do kakapos live now? 以上三問です! 自分の言葉というよりは教科書の文を引用するような回答で大丈夫です! よろしくおねがいします!!

  • 英語 英問英答お願いします!

    ん 英問英答おねがいします! 英語での答え方が分からないの で、よろしくおねがいします。 [英文] In fact, Marta's protest came wit h a big risk. The new governmen t supported by the Soviet Union began to oppress the people, es pecially artists and writers, who had the power to fight them thr ough their works and ideas. [質問] Why did the new government be gin to oppress artists and writer s ? すみませんがおねがいします! ! 質

  • 英会話

    1.What do you do in your free time? 2.What is dream? 3.Do you like to eat fruits/what fruit do you like? 4.What did you eat for breakfast /lunch(2things) 5.What is your favourite animal?(Why)? 6. Do you like to read books(what kind)? 7. What is the weather like today/yesterday? 8. Where would you like to visit?(why) 訳をお願いします 7.What

  • 高1 英問英答お願いします!

    tk_cy_hさん 高1 英問英答お願いします! http://chiebukuro.spn.yahoo.co.jp/detail/q1436298174 文字数が足りないので、リンク貼り付けました^^; リンク先の文章についての英問英答です! も ちろん自分でも考えたのですが、英語が苦手なのでさっぱりでした… すみませんがお願いします! 1.What created a miracle ? 2.What has Severn been doing since she made the speech in Rio ? 3.What does Severn now appeal to all generations to do ? 以上の三問です! お願いします(^^;;

  • 疑問文(センターの設問)の訳し方

    センター試験の設問に多く取り入れられている疑問文の訳し方が 一定にできず、うまく文意がとれず何回も読み返してしまいます。 誰か、毎回同じ読み方でちゃんと訳せるやりかたをおしえてもらえないでしょうか。 例文としてある年の文章を書いて見ます Why did Jerry want to go to the rocky bay? What was in jerry's mind while the local boys were under water? Why did Jerry lose track of time for a moment at one hundred and fifteen? 個人的には一個目を例にすると肯定文に戻してから「~は何故ですか?」ってのがいいのかなぁとおもいます。

  • 間接疑問文について教えて下さい

    例えば「私はあなたが何をしたか知っている」だったら「 I know what you did. 」ですよね? この文章をもう少し長くして「私はあなたが何をして怒られたのか知っている」と言おうと思ったらどうすればいいでしょうか? 自分で英作文すると「 I know what you did and why you were scolded 」となります。 andを使ったりせずもう少しすんなりまとめる事はできないでしょうか?

  • 文型 この文章は何文型ですか?

    以下の文の正解は1文型でした。 wasだし兄弟=寝てる から2ではと思っています。いかがでしょうか。 ◆My brother was sleeping in bed when I came home. There = waterでは?? ◆There was a little water in the pond. ◆My friend Taro came to see me yesterday. 疑問文の場合どう考えればいいですか? What did you name the poor dog?