• ベストアンサー

コントロールパネルがエラーで

コントロールパネルをクリックするとエラーTO enable the advanced sound effect for gaming please make sure the setting of hardware acceleration is full。。。とでてその後応答しません どうすれば治せますかよろしくお願いします

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.1

かなり重いので転記します。 http://www.news-leader.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050724/COLUMNISTS01/507240332 Q: I am running Windows XP, and when trying to access control panel, I get the following error message: "To enable the advanced sound effect for gaming, please make sure the setting of Hardware Acceleration is full." I have checked the indicated directory and the hardware acceleration is set at full. I have to click OK in the error message box three to five times to get to control panel. I have asked several people, including Hewlitt-Packard, and no one so far can help. Do you know of anything I can do? A: First, update Direct X then uninstall your sound drivers. Go to the Web site of your sound device and download and install the newest drivers. まず,DirectXを最新にして,サウンドドライバをアンインストールし,新しいドライバを入れる。 If that doesn't help, try clicking on Start, then click on Run. Type msinfo32.exe in the window and click OK. Under System Summary, click on the plus to the right of Hardware Resources and select IRQs. Check for IRQ conflicts (Conflicts/Sharing) with the sound system. それでも駄目なら,[スタート]-[ファイル名を指定して実行]で msinfo32.exe と打ち込み, http://support.microsoft.com/kb/308549 を参考にハードウェアリソースのIRQを見て,コンフリクト(同じ番号が割り当てられていたりすること)が起きてないかどうか確認し,発生していたら,デバイスマネージャからオンボードでない方を無効にしてみなさい。 You do not, however, want to disable the onboard sound driver. (訳者注:この部分の意味がわからなかった。「しかし,オンボードのサウンドドライバは無効にしたくないだろう」・・・だから何?) To get to the Device Manager, right click on My Computer and click the Device Manager tab on the window that pops up. [マイコンピュータ]を右クリックしてポップアップするウィンドウの[デバイスマネージャ]タブをクリックしなさい。(訳注:当方は都合上msinfo32.exeが起動しない状態にある。エクスプローラの[ハードウェア]タブの[デバイスマネージャ]じゃないの?  あるいは[スタート]-[ファイル名を指定して devmgmt.msc ) それで駄目なら

ranbar
質問者

お礼

新しいサウンドドライバに設定したところ治りました いろいろありがとうございました

その他の回答 (1)

回答No.2

>それで駄目なら タイプミス。何も続かない。