What is the Correct Position of 'what'?

このQ&Aのポイント
  • The correct position of 'what' is a topic of discussion, and it can be confusing. Some people believe that 'what' should come before the verb 'think,' while others argue that it should come after the verb. This confusion arises because 'what' can function as a pronoun or an interrogative word.
  • In the sentence 'Do you think what this is?' some people argue that 'what' should come before the verb 'think.' They believe that 'what' functions as an object of the verb and introduces a noun clause. However, others argue that 'what' should come after the verb 'think' as it functions as a relative pronoun introducing a relative clause.
  • In my opinion, the correct position of 'what' depends on the intended meaning of the sentence. If the speaker wants to ask for the object of the verb 'think,' then 'what' should come before the verb. However, if the speaker wants to introduce a relative clause that provides additional information about the object, then 'what' should come after the verb.
回答を見る
  • ベストアンサー

whatの位置

What do you think this is? Do you think what this is? 下の文が正しいと思うのですが自信がありません。 下の文が正しいと思う理由は・・・ 上の文ではthinkの後に接続詞が省略されています。 省略できる接続詞はthatしかありません(と思います)。 このthatは関係代名詞ではなく接続詞なので、完全な文がくるはずです。 つまりisの後にC(補語)がくるはずです。 確かにwhatなので一つ名詞が抜けているのもいいような気がするのですが、 上記の理由を考えるとやはりダメなのでは?と思います。 また下の文はwhat節が名詞節となって、thinkのO(目的語)になるので良いのでは?と思います。 どうでしょうか? 論理的な説明をお願いします。

• goonee
  • お礼率85% (331/388)
  • 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • oscarity
回答No.1

上の文の方が自然で正しいと思います。 「これなんだと思う?(What is this?)」って聞きたいのですよね。 もともとの肯定文は、 You think (that) this is SOMETHING. 知りたいのは「this is」に続くはずの補語(C)なので、それを聞くために whatが前に出てくる。 答えるのは肯定文の主語なので、 What DO YOU THINK (that) this is? になる。 説明が直感的でゴメンナサイ。 会話の中で相手の言ったことに対してイントネーションとアクセント付で、 You think this is WHAT?! って言い方をすることはよくあります。 下の文はアリな気もするけど、通常 Do you ~?で始めたなら答えはYES/NO。 「これはsomethingだと思う?」って聞くならOK。 Do you think this is SOMETHING?

goonee
質問者

お礼

アドバイスどうもありがとうございました。 よく考えれば・・・この場合のwhatは接続詞ではなくて疑問詞ですよね。 主節のVの意味によって変わるわけですよね。 馬鹿でした。納得しました。本当にどうもありがとうございました。

goonee
質問者

補足

すみません whatは接続詞でもないですね・・・。