• ベストアンサー

As

As his flight was delayed because of mechanical trouble, it will take another thirty minutes or so. 機材トラブルでフライトが遅れてしまっているため、あと30 分くらいかかるそうです。 文頭のAsはどういう意味ですか? His flight was delayed because of mechanical trouble, it will take another thirty minutes or so. ではダメなんですか?

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • Nakay702
回答No.1

>As his flight was delayed because of mechanical trouble, it will take another thirty minutes or so. 機材トラブルでフライトが遅れてしまっているため、あと30 分くらいかかるそうです。 文頭のAsはどういう意味ですか? His flight was delayed because of mechanical trouble, it will take another thirty minutes or so. ではダメなんですか? ⇒残念ながら「ダメ」です。 Asは接続詞「~なので、~のために」ですので、これがないと、 「機材トラブルでフライトが遅れてしまっている(ため)、あと30 分くらいかかるそうです。」のカッコ内が消えますので、文になりませんよね。 ですから、文頭のAsは、his flight was delayed because of mechanical trouble「機材トラブルでフライトが遅れてしまっている」と it will take another thirty minutes or so「あと30 分くらいかかるそうです」をつなぐために必要なんです。

24143324
質問者

お礼

詳しい解説ありがとうございます。