解決済み

どのような意味でしょうか

• 困ってます
  • 質問No.9418010
  • 気になる数0
  • コメント数0

お礼率 61% (1350/2207)

My son is a dedicated anesthesiologist. He took a job at a small hospital in a small town, hoping to enjoy a reasonable life. The pay isn't as good as that of a large hospital in a big city, but he was willing to take a cut in order to work there.

I realize that the hours are never good for his type of specialty, but I am so upset that the people at this hospital expect him to put in 24-hour days with little sleep.

ここでthe hours are never goodとはどのような意味でしょうか?よろしくお願いします
通報する
  • 気になる
    質問をブックマークします。
    マイページでまとめて確認できます。

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.1
レベル14

英語 カテゴリマスター
>ここでthe hours are never goodとはどのような意味でしょうか?
⇒「時間は、決して優しくなかった」。

麻酔医の彼にとっては、同じ時間に複数の仕事をかけもちしたり、睡眠時間もろくに取れなかったり…というように、時間に関する問題が苦悩のもとであり、辛いことだ、というようなニュアンスだと思います。
お礼コメント
corta

お礼率 61% (1350/2207)

ご回答ありがとうございます
投稿日時 - 2018-01-13 20:54:19