• ベストアンサー

問題が解けないので誰か教えて下さい。

問題が解けないので誰か教えて下さい。 1.サムはその映画に感動したと言っていた。 2.エミリーにその映画を見たことがあるかどうか尋ねましたか。 3.私は美咲にその映画のチケット3枚買ってくれるよう頼んだ。 4.あなたはSF映画に興味があると聞いています。 5.この雑誌によると、その映画は今週の金曜日に公開される。 全て間接話法にするのですが良く分かりません。よろしくお願いします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.2

1.サムはその映画に感動したと言っていた。 Sam said (that) It was a really touching movie. 2.エミリーにその映画を見たことがあるかどうか尋ねましたか。 Did you ask Emily have you ever seen that movie? 3.私は美咲にその映画のチケット3枚買ってくれるよう頼んだ。 I asked Misaki to get three tickets for that movie. 4.あなたはSF映画に興味があると聞いています。 I have heard (that) you are interested in science fiction movies. ※SF映画のジャンルを指すのでmoviesと複数形になります 5.この雑誌によると、その映画は今週の金曜日に公開される。 This magazine says (that) that movie will be released on this Friday.

その他の回答 (1)

• SPS700
回答No.1

1. Sam said he was moved by the film. 2. Did you ask Emily if she had seen the film? 3. I asked Misaki to get three tickets for the movie. 4. I have heard that you are interested in science fiction films. 5. According to this magazine, the movie will open on Friday this week.