• 締切済み

veritasのコマンド

veritasの以下のコマンドは何をするためのもの? マニュアルやネットで探しましたが、明確にコマンドの意味が書いているものがないのです。 ・・・・/bin/scan -changer サーバはAIXです。

みんなの回答

• minis8566
回答No.1

こちらを参照されてはいかがでしょうか。Dの項目です。 http://www.symantec.com/business/support/index?page=content&id=TECH53659 以下、上記リンクの引用です。 Issue How to do device discovery from command line for NetBackup device configuration. Solution The commands to scan and discover attached robots and tape devices are tpautoconf and scan. On Solaris platform the script sgscan can also be used. These commands are located under the default "volmgr/bin" path: Windows: C:\Program Files\Veritas\Volmgr\bin\ UNIX: /usr/openv/volmgr/bin/ How-to: A) Scan and discover locally attached tape drives: tpautoconf -t B) Scan and discover locally attached robotic devices (via SCSI and SAN): tpautoconf -r C) Scan all locally attached devices: scan (or sgscan - Solaris only) D) Scan and provide detailed robotic inquiry (for locally attached robot): scan -changer For complete usage and additional switches, please review the NetBackup Command Guide: http://entsupport.symantec.com/docs/340137