• ベストアンサー
  • 困ってます

間違っている英文があったら、教えて下さい。

こんばんは。間違っている英文や、こんな言い方はしない。という文があったら、教えて下さい。 誰の意見を信じるべきか? Who's opinion should I believe?    Whose opinion should I believe? Who's opinion should I trust   Whose opinion should I trust    Which opinion should I buy?  あと何年かかることやら・・・ (溜息まじりに) Who knows how long it will take? I don't know how long it will take. (not ? but .)  There is no telling how long it will take.    I wonder how many more years it will take. ひさしぶりに会った友達に「話したい事が沢山あるんだ!」 I have a lot to say. I have many things to speak with you.  There are a lot of things I want to tell you. I have a lot things what I'd like to talk to you.

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.3
  • greeen

whose は「誰の」、Who's = Who is です。 ex. Who's he? (×)Who's opinion should I believe?    (○)Whose opinion should I believe? (×)Who's opinion should I trust   (×)Whose opinion should I trust    (○)Which opinion should I buy?  trust の次には人が来ます。 (○)Who knows how long it will take? (○)I don't know how long it will take. (○)There is no telling how long it will take.  (○)I wonder how many more years it will take. how long と how many more years のニュアンスは違いますが・・・。 There is no ...ing. は固い表現です。 (△)I have a lot to say (to you). (△)I have many things to speak with you.  (○)There are a lot of things I want to tell you. (×)I have a lot things what I'd like to talk to you. 最初の例は、なんだか文句があるように聞こえます。「君に言いたいことがいっぱいある」 二番目の例は、友達に対してですから speak よりも talk の方が自然です。また、 I have many things to talk about with you. もいいですね。 I have a lot things what I'd like to talk to you. は、a lot of things ですね。また、関係代名詞の what は使えませんから、取ってしまいましょう。それから、この文は I が続けて出ますから、ちょっと不自然ですね。 I'd like to talk a lot to you. とすれば良いでしょう。 お役に立てれば幸いです。

質問者からのお礼

挨拶が大変遅れてすみません。 ご教授有難うございました!勉強になりました!

その他の回答 (2)

• 回答No.2
  • POKIE

どれが良いかと言うのは色々あると思いますけど、後何年、と友達のほうは良いのではないですか。 誰の意見、のほうは Who's opinion should I believe?×    Whose opinion should I believe?○ Who's opinion should I trust  × Whose opinion should I trust  △(?がない)  Which opinion should I buy?  ○ と思います。

質問者からのお礼

挨拶が遅れてすみません。有難うございました。

• 回答No.1

Who's opinion should I believe? Who's opinion should I trust? の2つは文法的に間違いでしょう。 「who is opinion」となってしまうので。 I have many things to speak with you. も「speak many things」となって、これは 意味的におかしいでしょう。代わりに 「talk about」などがいいでしょう。 I have a lot things what I'd like to talk to you. は「a lot things」ではなく、「a lot of things」 でしょう。また、「talk what」では意味が通じないので 「talk about」を使うのがいいでしょう。

質問者からのお礼

挨拶が遅れてすみません。回答有難うございました!