• ベストアンサー

カナダのGrouse Mountainの由来

カナダにあるGrouse Mountainは、 なぜgrouseの山という名前なのでしょうか。 辞書をひいてみたところ、 grouseはライチョウという意味でした。 カナダに詳しい方、よろしくお願いします。

noname#161557

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • wodenkan
回答No.1

1894年に初めて登頂した人が、道中ライチョウを狩ってた事に由来するそうです。 Grouse MountainのWebページに載ってました。以下原文 Grouse Mountain was named by the first recorded hikers to reach the summit in October 1894. In those days, climbing Grouse Mountain was a three or four day epic journey - there was no bridge across Burrard Inlet and no road to the base. The hardy group of hikers slogged through snow, scrambled over rock and up through the dense forest. Along the way, they hunted a Blue Grouse and honoured the plentiful game bird by calling the Peak "Grouse Mountain".

質問者

お礼

ホームページに載ってたんですね! まったく気づきませんでした。 まさに求めてた通りの回答です。 ありがとうございました。