• 締切済み

英語数学の答えが分かりません・・・

問題             Write as an algebraic expression 1. five more that the absolute value of a number 2. the additive inverse of a number increased by its absolute value. 3. the additive inverse of the absolute value of twice some number. 4. the absolute value of the sum of two numbers. 5. the sum of the absolute value of two numbers.. 6. The absolute value of the difference of x and y is greater than 5. 7. Three times the absolute value of a number is 8. 8.The absolute value of the sum of two numbers is less than the square of their sum

  • 英語
  • 回答数2
  • ありがとう数0

みんなの回答

  • B-juggler
  • ベストアンサー率30% (488/1596)
回答No.2

元代数学の非常勤講師です (o`・ω・)ゞデシ!! これ数式は中学校のレベルですよ^^; 英語の問題なだけです。 #数式として分からないのなら、数学で出してね。翻訳してね。 難しいことは聞かれてないから、一個一個やっていけばダイジョウブ^^; 情景描写とか、そういうものではないので、必ず日本語で使っている 数学の言葉にできます。 一個一個かんで行こう! (=^. .^=) m(_ _)m (=^. .^=) 答えの書き方として、1番はこういうことね。 |x|≧5 という風にして、あとは xの条件を書いておけば・・・。

  • taenye6
  • ベストアンサー率12% (1/8)
回答No.1

1.はfive more THAN the absolute value of a numberだと思うのですが、これは「絶対値の数字で5より上の数字は?」という問題です。 このように、 absolute value=絶対値 sum=足し算の答え less=~より少ない・低い数 greater=~より大きい という風にわからない単語を一つずつ調べて行く方が自分の為になると思いますよ! 人に答えを教えてもらうのは簡単ですが、まずは自分でやってみるのが一番だと思います☆ お節介だとは思いますが、自分の力でやらないと将来の為にもならないと思うので頑張ってください! 因みに、weblioで調べるとちゃんとした意味が出てきますよ♪

関連するQ&A

  • 英語数学の答えが分かりません・・・

    問題     Write as an algebraic expression 1. five more that the absolute value of a number 2. the additive inverse of a number increased by its absolute value. 3. the additive inverse of the absolute value of twice some number. 4. the absolute value of the sum of two numbers. 5. the sum of the absolute value of two numbers.. 6. The absolute value of the difference of x and y is greater than 5. 7. Three times the absolute value of a number is 8. 8.The absolute value of the sum of two numbers is less than the square of their sum

  • 代数学★群★英文の問題

    EXAMPLE 8. The additive group of rational numbers is a subgroup of the additive group of real numbers. The group of complex numbers of absolute value 1 is a subgroup of the multiplicatiue group of non-zero complex numbers. The group {1,-1} is a subgroup of {1,-1,i,-i}. という部分群の例題があります。 例題8 (Q,+)≦(R,+) (≦は部分群を示す) A={a+bi|a,b∈R, a^2 + b^2=1} ⊂ C ,C*=C\{0} とすると、A≦(C*,×) {1,-1}≦{1,-1,i,-i} となると思うのですが、和訳はあっているでしょうか? また、1番目の例はわかるのですが 2,3番目の例がどうして部分群かわかりません。 x,y∈H ⇒ xy∈H かつ x^(-1)∈H  ※ x^(-1)はxの逆元 にはどのようにあてはめるのでしょうか? 教えてください。お願いします。

  • 英語得意な方お願いします。。

    The population of London is two times greater than that of this city. と教材にありました。 The population of London is two times as greater as that of this city. と書き換えてもいいのでしょうか。 それと two times はtwice でも いいのでしょうか。 お願いします。。。

  • 英文による数学の問題なんですが、、、

    Mr. Milou challenged the 15 students in his Statistics class with the following problem. The first two students each choose a number. The third student chooses the arithmetic mean of the first two numbers. Each successive student chooses the arithmetic mean of the numbers selected by all the students who have gone before. What is the number chosen by the 15th student? Explain your answer in detail. これが問題です。正解は「15」ということだそうですが、この問題文の解釈そのものにつまづいており、なおかつどういう計算でこの「15」という答えが導き出されるのか?という二重苦状態です、、。 ちなみに数学は超劣等性ですので、その解説は中学生にもわかるようにお願いします!

  • 経済学の内容の英語なのですが、訳せません。

    一部分を抜き出しているので訳しづらくなってしまいましたが、どうか力を貸してください。 This equation is known as the Marshall-Lerner condition and says that starting from a position of equilibrium in the current account, a devaluation will improve the current, that is dCA/dS >0 only if the sum of the foreign elasticity of demand for exports and the home country elasticity of demand for imports is greater than unity; that is, (nx+nm)>1. If the sum of these two elasticities is less than unity, then a devaluation will lead to a deterioration of the current account.

  • Wanted the correct answer

    In the diagram on the under、each number from 1 to 16 is assigned to each of the 16 squares so that the sum of the 4 numbers in any row、column or diagonal is the same.(This kind of square is called a magic square) Seven numbers are already assigned.(Organizing skill) A:Find the sum of four numbers in a row、column or diagonal. B:Find the numbers for a & h.

  • 英語が読めるphpができる方

    You are given a two-digit integer n. Return the sum of its digits. Example For n = 29, the output should be addTwoDigits(n) = 11. Input/Output [time limit] 4000ms (php) [input] integer n A positive two-digit integer. Constraints: 10 ≤ n ≤ 99. [output] integer The sum of the first and second digits of the input number. どういう意味か教えて下さい。 お願いします。

    • ベストアンサー
    • PHP
  • 英語 お願いします

    Solomon was the wisest of all the other Jewish kings. otherがいらない The number of the wise is fewer than might be supposed. fewerがsmaller

  • GRE(数学)の問題の英語の意味がわからない

    ETS発行のGRE問題集を一冊終えたのですが、解説がないため、わからない問題が15問程、あります。15問も聞いたら怒られそうですが、順次質問したいと思っています。。申し訳ないのですがもしわかる方がいらっしゃいましたら、教えて下さい。 (大小比較問題の選択肢) A-if the quantity in Column A is greater. B-if the quantity in Column B is greater. C-if the two quantities are equal. D-if the relationship cannot be determined from the information given. (1)The sum of the lengths of two sides of isosceles triangle K is 7. K has a side of lengh 4. ColumnA: The perimeter of K ColumnB: 11 答えはDらしいです。二等辺三角形の二つの辺の合計が7で、もう一つの辺が4であれば、周囲は7+4=11で答えはCなのではないのでしょうか。 (2)On a trip, Marie drove 200 miles in 5 hours using gasoline that cost her $1.49 per gallon. ColumnA: Marie's average speed for the trip in miles per hour ColumnB: Marie's gas mileage for the trip in miles per gallon 答えはDなのですが、gas mileageって燃費?は問題の情報からはわからない、というだけの問題?なのでしょうか。。$1.49は答えとは関係ない情報ということなのでしょうか? (3)Team X scored 10 points in the first half of a certain game. In the second half of the game, team Y scored 15 points more than X. Column A: The number of points scored by team X in the first half of the game. Column B: The numnber of points scored by team Y in the first half of the game. 答えはDなのですが、前半でXが10点取ったことは書かれているけど、Yが何点取ったかはわからないのでDというだけのことなのでしょうか?問題の意図がよくわからないです。。

  • 集合、数学ができて英語も出来る方

    私には理解出来ない課題を出されたので助けてください。 Consider the set S of all real numbers with decimal representation of the form .x_1x_2x_3x_4.... x_k.... with x_i ∈ {2,3}. Each real number x ∈ S has a unique representation of this form. Prove that S is uncountable. お願いします。