• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

英作文の添削お願いします

• 質問No.6657797
  • 気になる数0
  • コメント数0
I want to become an inventor.
私は発明家になりたい。
Concretely,Great inventor as called, "Edison of the 21st century".
具体的には、「21世紀のエジソン」と呼ばれるような偉大な発明家。
I think that the inventor is a good occupation.
発明家は良い職業だと思う。
The first reason,it is possible to accomplish the impossible.
そう思う一つ目の理由は、不可能を可能にできる。
In a word, my ideal can be actually done.
つまり、私の理想を実現できるということ。
The secound reason, If my invention becomes popular, it is possible to become a multi millionaire.
二つ目の理由は、もし私の発明品が人気になれば大富豪になれる。
I want to become an inventor for the reasons stated above.
以上の理由で私は発明家になりたい。

とりあえずこの文です。
おかしい部分、改善できるところなどがあればなんでも指摘してください。
お願いします。

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.1
  • ベストアンサー

>I want to become an inventor.
→ OKです。
>私は発明家になりたい。
>Concretely,Great inventor as called, "Edison of the 21st century".
→ To be more specific, I want to become a great inventor, such that I may be dscribed as "the Edison of the 21st century."
>具体的には、「21世紀のエジソン」と呼ばれるような偉大な発明家。
>I think that the inventor is a good occupation.
→ I think an inventor is a good occupation.
>発明家は良い職業だと思う。
>The first reason,it is possible to accomplish the impossible.
→ The primary motive is to accomplish the impossible.
>そう思う一つ目の理由は、不可能を可能にできる。
>In a words, my ideals will actually become a reality.
→ In other wordds, I will actually be able to put into reality, what was merely an idial.
>つまり、私の理想を実現できるということ。
>The secound reason, If my invention becomes popular, it is possible to become a >multi millionaire.
→ The second reason is that if my invention turns out to be a success, I may become a multi-millionaire.
>二つ目の理由は、もし私の発明品が人気になれば大富豪になれる。
>I want to become an inventor for the reasons stated above.
→ OKです。
>以上の理由で私は発明家になりたい。
お礼コメント
noname#133355
細やかな指摘ありがとうございます。
参考にさせてもらいます。
投稿日時:2011/04/10 09:20
結果を報告する
このQ&Aにはまだコメントがありません。
あなたの思ったこと、知っていることをここにコメントしてみましょう。
AIエージェント「あい」

こんにちは。AIエージェントの「あい」です。
あなたの悩みに、OKWAVE 3,600万件のQ&Aを分析して最適な回答をご提案します。