• ベストアンサー

TOEFLの問題に関する質問です。

ETS発行のTOEFLの問題集からの質問です。よろしくお願いいたします。 1 The mountains surrounding Los Angeles effectively shield the city from the hot, dry winds of the Mojave Desert, ( ) the circulation of air. (A) but they also prevent (B) also prevented by them (C) and also to prevent (D) and also preventing 答えはAなんですが、butの前後が相反する事じゃないと思うので、不思議に思います。又、どうしてDではいけないんでしょうか? 2 Nebraska has floods in some years, ( ). (A) in others drought (B) droughts are others (C) while other droughts (D) others in drought 解答はAですが、floodsに対応してdroughtsとしていないし、接続詞のand等がないのでちょっと解せません。「ネブラスカでは洪水が起こり、そうでない年は旱魃の被害に遭う」という意味だと思うのですが。 3 It was near end of prehistoric times that the first wheeled vehicles appeared. 正誤問題ですが、nearとendの間にtheを入れればいいと思うのですが、いかがでしょうか?

  • 英語
  • 回答数3
  • ありがとう数4

質問者が選んだベストアンサー

  • ベストアンサー
  • go_urn
  • ベストアンサー率57% (938/1643)
回答No.2

こんにちは! >[○いいこと:The mountains surrounding Los Angeles effectively shield the city from the hot, dry winds of the Mojave Desert], [▼悪いこと:( ) the circulation of air].  という構図です。後半が悪いことなのは、選択肢がいずれも prevent を持っているので、意味として、空気が淀む、ということにならざるを得ないからです。  Dは、also がついていて、いいことの続きに聞えるのと、and preventing という形が、shield と並びませんので、2つ不具合があります。分詞構文なら、and は不要なはずです。 >Nebraska has floods in some years, ( ).  ●意味は捉えられている通りだと思います。  and Nebraska has drought in other years. ということですが、years がダブるので、in others となり、Nebraska hasもダブるので、  Nebraska has floods in some years, and drought in others. となりますが、問題文は、さらに、drought と in others を倒置させており、  Nebraska has floods in some years, and in others drought.  としているのです。嫌らしいところです。  そしてさらに嫌らしく、 in some years A, in others B というのが対句的であることに依拠して、and も取ってしまっているのです。このあたり、かなり英語慣れしていないと感覚的に解せないかも知れません。  floods はよく複数で使います。drought は不可算名詞で使うことも多いと思います。have a drought / have drought どっちもありということです。 >It was near end of prehistoric times that the first wheeled vehicles appeared.nearとendの間にtheを入れればいいと思うのですが、いかがでしょうか?  ● the がないとおかしいと思います。正誤問題なら、そこが間違いでしょう。vehicles と複数になっているのは、いろいろな形ででてきたのでしょうからあり得ることです。 以上、ご参考になれば幸いです!

yoroshikuhide
質問者

お礼

ご丁寧な解説どうもありがとうございました。大変良く分かりました。

その他の回答 (2)

回答No.3

1. 前半は「effectively shield」とadvantageになることを言ってますが、そこのところは「空気の循環を妨げる」と disadvantage なことをいっていますから、 but のつなぎになるでしょう。 「悪い空気の循環をも防ぐ」という意味合いで、 .... and also preventing the circulation of bad air ならいいでしょうが。 2. これは、... and Nebraska has drought(s) in other years. ですから、このような文では conjunction である and は省略できるし、drought は可算・不可算どちらもあるのでdrought でもOK(droughtsでないので受験者がまようだろうとtrickyにした?)。 some と otherが同一文にある英文はよく出る問題かと思いますが・・・  そしてother years を years の重複をさけて others にしている。 ..., drought(s) in others. でもいいが、文・音の流れがその問題文の順序の方が(この文では)いいかと。 3. それでいいと思います。

yoroshikuhide
質問者

お礼

ご丁寧な解説どうもありがとうございました。大変良く分かりました。

  • motooone
  • ベストアンサー率50% (226/452)
回答No.1

Dだとpreventingがどこにかかるかわかりません。主語もないし動詞でもないし何の役割をしているかもわかりませんよね。 ですのでちゃんと主語と述語があるAでないと文の構造としておかしいと思います。 しかもちゃんと相反する文章となっていますよ。要約して和訳すると 「砂漠からの熱く乾いた風をその山が保護しているが、空気の循環を妨げている。」という文になりますのでbutが最適です。 あと2番の問題は省略されているのでそこまで気にすることはないと思います。消去法で文として適するのがAなので答えを導き出すしかないと思います。 3番は自信がないのですが、その解答であっていると思います。

yoroshikuhide
質問者

お礼

ご丁寧な解説どうもありがとうございました。大変良く分かりました。

関連するQ&A

  • TOEFL問題集からの質問です

    以下の問題は某TOEFL問題集からの抜粋です。よろしくお願いします。 1. The upper Guinean rainforest in coastal West Africa is known for its diversity of primates, ( ), and civil wars. (A) thickness of glorious jungles (B) thick and gloriousness jungle (C) thick glorious jungles (D) thickly glorious jungled AかCで迷っています。又、その理由をお教え下さい。 2. It has been said that an "educated" speaker of modern Greek can understand an ancient Greek text, but this is surely as much a function of education as of the similarity of the languages. 「現代ギリシア語の教養のある話者は古代ギリシア語のテキストを理解できるといわれているが、この事は確かにその言語の類似性についてと同じほど教育の機能である。」と訳しましたが、but以下の部分が良く理解できません。解説をお願いします。

  • TOEFL問題集からの質問です

    某TOEFL対策問題集からの質問です。御教授よろしくお願い致します。 1. There should be plenty of aprtments freeing up after graduation. freeing up after graduationとはどういう意味でしょうか? 2. What do you think of the assignment we just got in Dr. Bennet's class? A twenty-five-page paper in two weeks - there goes my social life. there goes my social lifeですが、解答を見るとThe assignment will be time-consuming. とありますが、どうしてでしょうか? 3. Bill has tried so hard to win a race since he first joined the track team, but it's two years later and he still hasn't. but it's two years later and he still hasn'tとはどういう意味でしょうか?

  • TOEFL文法問題

    TOEFLの文法問題で以下のようなものがありました。 選択肢1は正解で2が私が選んだものです。 正解は独立分詞構文だと思ってます。それが間違っていなそうな事はわかるのですが、 私が選んだ2も良さそうに感じてしまいます。 並列みたいな気分に感じるのですが、どの辺が 間違いなのかがはっきりとは判りません。 お詳しい方、解説をお願い申し上げます。 In the primary elections of 1962, Lyndon Johnson was one of the three best-known Democratic candidates,---- John Kennedy and Hubert Humphrey. 1,the others being 2,the others who were being

  • TOEFLの文法問題

    TOEFLの文法問題です。 At the end of a kaleidoscope ____, one made of clear glass and the other of ground glass. A.two plates are B.two plates are there C.are two plates there D.are two plates 副詞句による前置の問題で答えはDであるのがわかります。 ですが、もし____に”are there two plates”と入れたら通じますか。 there are two platesの倒置として どなた分かる方がいらっしゃいましたら、ご教授お願いします。

  • TOEFL問題集からの質問です。

    TOEFL問題集からの質問です。ETSのTest Preparation Kit 2 より(正答のみで解説等が一切ありません) 1. ( ) of large mammals once dominated the North American prairies: the American bison and the pronghorn antelope. [A] There are two species [B] With two species [C] Two species are [D] Two species 解答はDですが、Aでもいいような気がします。どうしてDなんでしょうか? 2. Franklin D. Roosevelt was ( ) the great force of radio and the opportunity it provided for taking government policies directly to the people. [A] as the first President he understood fully [B] the first President that, to fully understand [C] the first President fully understood [D] the first President to understand fully 解答はDですが、Cでもいいような気がします。どうしてDなんでしょうか? 3. Comparative anatomy is concerned to the structural differences among animal forms. どこが間違いでしょうか?私は、concerned with( 関わっている)に変えるべきだと思うんですがいかがでしょうか? よろしくお願いいたします。

  • ofについての質問です

    One must think of others and put oneself in their place. (人は他人のことを考え、その立場に立ってみなければならない) think of othersで、「他人のことを考え~」になっていると思うのですが、こういったofの使い方はよくされていますか? いまいちofの使い方が分かりません。 about othersにすると意味は変わってしまうのでしょうか?

  • 英文和訳

    This attention is welcome. But today’s spike is only part of a broader set of worries. As countries focus on food, they need to distinguish between three classes of problem: structural, temporary and irrelevant. Unfortunately, policymakers have so far paid too much attention to the last of these and not enough to the first. The main reasons for high prices are temporary: drought in Russia and Argentina; floods in Canada and Pakistan; export bans by countries determined to maintain their own supplies, whatever the cost to others; panic buying by importers spooked into restocking their grain reserves. Influences outside agriculture make matters worse: a weaker dollar makes restocking cheaper in local currencies; and dearer oil pushes up the cost of inputs (it takes vast amounts of energy to make nitrogen fertiliser, so fertiliser prices track oil prices). どなたかお願いします

  • 英単語の訳

    What Abbott and others are calling for is not only more attention to narrative, a detailed description of the processes that variables are presumed to capture, but also to systematic means of coding patterns in the narratives to permit generalization. この文章内のcoding patternsの意味をお教え下さい。

  • 英語の問題を解いて下さい。

    My boss told me to give him a ((1)) this afternoon to call the warehouse. (A)memory (B)reminder (C)recollection (D)remembrance He not only owns this hotel ((2)) two others in Cameroon. (A)or (B)and (C)as well (D)but also Next time you go to New York,I ((3)) the Plaza Hotel. (A)compliment (B)confirm (C)recommend (D)praise The hotel has a ((4)) for local telephone calls. (A)cost (B)charge (C)price (D)payment 上記(1)~(4)の空欄に(A)~(D)の中から正しい語句を当てはめ、なおかつ英文を日本語に訳せる方、教えて下さい。

  • 長文問題

    【本文】 Through a combination of immigration and difference in birthrate among ethnic groups, many countries in western Europe are experiencing a change in their ethnic and cultural composition. There are various reactions to these developments. At one end of the range are the radical cosmopolitans, who view nation states and national identities as dangerously old-fashioned. At the other end are the ethnic nationalists who wish to defend the purity of their own nation against all newcomers. My own position lies between these extremes. Immigration on a modest scale brings benefits in the form of diversity and new ideas, but the pace of the present transformation in Europe worries me. I believe it inevitably invites conflict.I also believe that nations are historical communities that have the right to shape their own collective future as they see fit, and to resist developments that gradually injure their identity and sense of continuity. I do not believe that national identity can, or should, be remade at will by a cosmopolitan elite to be consistent with its own vision of how the world should be. Many nations, especially in Europe, have deep roots and their existence promotes the global diversity that cosmopolitans claim to value. Many cosmopolitans agree that “oppressed peoples”such as the Palestinians have rights to a homeland and identity, but they deny such rights to the historic majorities of western Europe. European nation states are facing a challenge on many different levels. It is not just an issue of immigration and ethnic transformation. Global economic developments in trade, production and finance have partly undermined the internal unity of their national economies, while political developments are challenging their sovereignty and internal democratic structures. It is not surprising that the people most hostile to immigration are also the most hostile to economic globalization and to supranational institutions. They are raising, although often in anti-foreigner form, issues of community, identity and self-determination that should concern all democrats. Benedict Anderson invented the term “imagined community” to describe a nation. Some writers have interpreted this term as practically equal to“imaginary”and therefore unreal. But this is false. A nation is no more imaginary than a language. Indeed,they are similar and related. Both have an abstract, symbolic aspect that establishes a connection between people who do not personally know each other. Both have historical roots and, once established in the minds of the people, take on a life of their own. A nation is a community and as such is to some extent exclusive. Its members share a sense of common identity and have special moral duties to each other. The national community also has moral duties to outsiders, although these are more limited than towards its own members. Not everyone in the community will share this sense of identity and duty to the same extent. Some people may hardly feel part of the nation at all because they are too self-absorbed or too cosmopolitan in attitude. Some people may identify strongly with certain features of the nation, but not with others. But these differences do not matter, as long as there is enough common ground to give the nation internal unity and preserve a sense of historical continuity. 本文の原文は、こちらのページから引用しました。 http://www.gakushuin.ac.jp/univ/adm/adm/test/ippan/05/q/1e.pdf 設問はこのページの問題とほぼ同じでした。 A,C,F,Hの問いについて、お願いします。自分は、イ,イ,ロ,ロと選んで見ました。特にAの問いが良く分かりませんでした。