• ベストアンサー

Red Hat Linux7.3でNICが認識されているか確認したい(超初心者)

ojinの回答

• ojin
回答No.12

続き、 Please enter the IP address of your ISP's secondary DNS server. If you just press enter, I will assume there is only one DNS server. Enter the secondary DNS server address here:"もしISPから、Secondary DNSも指定されていたら、そのIPアドレス" PASSWORD Please enter your Password:"ISP指定のパスワード" Please enter your Password: Please re-enter your Password:"パスワードの" USERCTRL Please enter 'yes' (two letters, lower-case.) if you want to allow normal uUSERCTRL Please enter 'yes' (two letters, lower-case.) if you want to allow normal user to start or stop DSL connection (default yes):ser to start or stop DSL connection (default yes):"Enter"のみ FIREWALLING Please choose the firewall rules to use. Note that these rules are very basic. You are strongly encouraged to use a more sophisticated firewall setup; however, these will provide basic security. If you are running any servers on your machine, you must choose 'NONE' and set up firewalling yourself. Otherwise, the firewall rules will deny access to all standard servers like Web, e-mail, ftp, etc. If you are using SSH, the rules will block outgoing SSH connections which allocate a privileged source port. The firewall choices are: 0 - NONE: This script will not set any firewall rules. You are responsible for ensuring the security of your machine. You are STRONGLY recommended to use some kind of firewall rules. 1 - STANDALONE: Appropriate for a basic stand-alone web-surfing workstation 2 - MASQUERADE: Appropriate for a machine acting as an Internet gateway for a LAN Choose a type of firewall (0-2): "0"ADSLモデムに直結なので、"0"でよいと思う。 Do you want to start this connection at boot time? Please enter no or yes (default no):"ブート時に自動的に接続しますか"、一応、"no"にしておきましょう。 まだかけるかなあ?いや、次にしよう。

zyousuke
質問者

お礼

そしてSecondary DNSのIPアドレスを入力と。 そしてパスワードの入力。良し。 むむ!? この次のUSERCTRL Please enter 'yes' (two letters, lower-case.) if you want to allow normal uUSERCTRL Please enter 'yes' (two letters, lower-case.) if you want to allow normal user to start or stop DSL connection (default yes):ser to start or stop DSL connection (default yes): という文章が表示されません。 パスワード設定の後はファイアウォールの設定に飛んでしまったようです。 しかし、ひとまず設定を最後まで終わらせてしまいましょう。 ADSLモデムに直結なのでファイアウォールは0と。 ちなみにADSLモデムはNTTからお借りしている1.5Mbpsタイプのものです。 またADSLモデムは途中スプリッタを経由してモジュラージャックに接続されています。 むむむ!? またまた次の設定項目がスキップされてしまいました。 この時点で画面に表示されているメッセージは Accept these settings and adjust configuration files (y/n)? です。 仕方がないので自動接続の設定項目もひとまずとばします。 さて、続きを読ませていただきましょう。