• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

ebayからのメールについてです

ここ数日で2通メールが来ました。 エキサイトの翻訳にかけると、どうやらIDが勝手に使われたということみたいです。 ebayを使った記憶はないので、調べてみると以前使ったことのあるビッダーズが原因のようでした。 私はどのように対処するべきなのでしょうか? 以下にメールの内容の重要のように思える場所を示しておきます。 We are contacting you to remind you that on 05 JUN 2005 we identified some unusual activity in your account coming from a foreign IP address : ****.******-***-pc.in ( IP address located in India ) . We have been notified that a card associated with your account has been reported as lost or stolen and involved in fraudulent transactions, or that there were additional problems with your card. According to our site policy you will have to confirm that you are the real owner of the eBay account by completing the following form or else your account will be marked as fraudulent , and will remain open for investigation. You will pay for the fees wich will result from the financial transactions between eBay and FIT ( Fraud Investigations Team ) . 1通目:ボタン[Respond To This Notification] 2通目:URL[https...] eBay's Privacy Policy and Law Enforcement Disclosure: We care deeply about the privacy of the eBay community and will protect the privacy of our members even while working closely with law enforcement to prevent criminal activity. If you are unsure about our privacy practices, please visit eBay's Privacy Central for more information. 以上です。 よろしくお願いいたします。

noname#21101
noname#21101

共感・応援の気持ちを伝えよう!

質問者が選んだベストアンサー

  • ベストアンサー
  • 回答No.2

eBayの日本サイトが撤退した時に、一応「ビッダーズをご利用下さい」とお知らせがありましたが、現在この2社は何の関係もありません。 心配であればspoof@ebay.com宛にメールをそのまま転送してみて下さい。 eBayから本物か偽物か回答が届きます。 転送する時はタイトルの書き換えや事情説明などは不要です。そのままFw:で送って下さい。

共感・感謝の気持ちを伝えよう!

質問者からのお礼

ご回答ありがとうございました。 spoof@ebay.com宛てに送ってみたところ、すぐに回答がきてこのメールはebayから送られたものではないということでした。

その他の回答 (2)

  • 回答No.3
  • PC98WIN
  • ベストアンサー率41% (110/265)

フィッシング詐欺です。一切回答しないでください。もし心配なら、EBAYのアカウントに入って、CONTACT用のメールアドレスがありますので、そこに、このメールを送るのがいいです。くれぐれも回答して、 クレジットカード、その他の回答しないよう注意してください。

共感・感謝の気持ちを伝えよう!

質問者からのお礼

ご回答ありがとうございました。 どうやらフィッシング詐欺のようでした。 URLをクリックしなくて良かったです。

  • 回答No.1
  • jijitau
  • ベストアンサー率41% (24/58)

まず落ち着きましょう。(言われなくても落ち着いていらっしゃるように見受けられますが...) 私は、BiddersとeBayの関係を知らないので、頂いた文面だけではなんとも言えないのですが、まずはフィッシング詐欺に警戒してください。 なお、内容についてですが、「あなたのIDに登録されているクレジットカードが、紛失または盗難で不正な取引を行なったか、またはその他の問題をもっているか」している、と言っています。 とりあえずリンク先のページを見るときは、細心の注意を払うことをお勧めします。

共感・感謝の気持ちを伝えよう!

質問者からのお礼

ご回答ありがとうございました。 BiddersとeBayですが、私の勘違いのようで関係はないのかもしれません。 googleでeBayを検索して一番上にくるサイトをみてBidders関係かなと思ったのですが、 よく読んでみると、このサイト(Bidders)をお役立てくださいとしてかかれていませんでした。 そして、もしかするとeBayを使っていたかもしれないと思っていますが、よく覚えておりません。 BiddersとeBayになんらかの関係があると納得もできるのですが。 一度ebayのサポートに連絡してみます。

関連するQ&A

  • ebayからのメール

    ebayから下記のようなメールがきてIDが凍結されました 多分規約の9条に違反したので凍結したという内容では ないかとおもいますが、、、 なぜこんなことになったんでしょう? We regret to inform you that your eBay account has been suspended due to concerns we have for the safety and integrity of the eBay community. Per the User Agreement, Section 9, we may immediately issue a warning, temporarily suspend, indefinitely suspend or terminate your membership and refuse to provide our services to you if we believe that your actions may cause financial loss or legal liability for you, our users or us. We may also take these actions if we are unable to verify or authenticate any information you provide to us. Due to the suspension of this account, please be advised you are prohibited from using eBay in any way. This includes the registering of a new account. Please note that any seller fees due to eBay will immediately become due and payable. eBay will charge any amounts you have not previously disputed to the billing method currently on file.

  • ebayからの怖いメール。

    頑張って訳したものの、いつもと違う内容で わたしには難しくて正確に把握することができません。 どなたか英語に強い方、助けていただけないでしょうか? そもそもこれが本物のebayからのメールなのかも不安です。 よろしくお願いいたします。 <タイトル> Misrepresentation of Identity (User) - Representing yourself as another eBay user or registering using the identity of another. <本文> SafeHarbor Pre-Suspension Dear customer, We regret to inform you that your eBay account will be suspended due to the violation of our site policy below: * Misrepresentation of Identity (User) - Representing yourself as another eBay user or registering using the identity of another. Due to the suspension of this account, please be advised you are prohibited from using eBay in any way. This includes the registering of a new account. Please note that this suspension does not relieve you of your agreed-upon obligation to pay any fees you may owne to eBay. According to our site policy you will have to confirm that you are the real owner of the eBay account by completing the following form or else your account will be deleted. http://hostingprod.com/@ebay********(URL略) Our apologies for this unconvenience. Thank you for using eBay! http://www.ebay.com

  • EBAYからのメールの意味が理解出来ない。

    こんにちは。 イーベイから下記のメールが届きました。 私は支払いも遅れた事はないし 何についての警告なのか理解出来ません。 御手数をおかけしますが このメールの意味がわかる方は助けて下さい。 宜しく御願い申し上げます。 As part of our commitment to offering a safe transaction network for all of our valued members, we regularly screen account activity in the eBay Resolutions program. During one of these screenings, we reviewed your account and determined that the activity associated to your eBay account is close to exceeding acceptable use of the Resolutions program. Should this trend continue you could lose your eligibility to participate in the Resolutions program and/or all account privileges. To help with you with buying activity, please visit our help center for Buying Basics at the following URL: http://pages.ebay.com.au/help/buy/basics.html Please do not reply to this email, as this mailbox is not monitored and you will not receive a response. If you seek further clarification regarding your account access, please contact eBay by visiting the Help page and clicking "Contact Us." The Help page can be found at the following URL: http://pages.ebay.com.au/help/index.html Thanks for understanding. Sincerely, eBay Trust & Safety team

  • ebay出品時のエラーついて

    ebay出品時に次のようなエラーが出て、登録の最後のステップでうまくいきません。どなたか詳しい方教えてください。 ------------------------------- You can not submit your listing due to the following problems Attention! Thank you for participating in global trade on eBay. In order to begin selling your items on eBay sites not associated with your home country, you will need to take a few steps: 1) You will need to have a PayPal account that has been "Verified". Click on your country of eBay registration below to understand how to complete that process. 2) Once you have a PayPal account that is "Verified", please link your verified PayPal account to your eBay account. If you already have a “Verified” PayPal account, and are still receiving this message, you need to link it to your eBay account. Once you have a verified PayPal account that is linked to your eBay account, you will be able to sell an item on any of eBay's sites worldwide. For instructions on how to become PayPal Verified or how to link your PayPal account to your eBay account, please click on the site of your eBay registration below:

  • eBayへ出品できず、困っています。

    eBay初心者です。皆さんの助言頂きたく質問します。 eBayで出品しようとすると下記エラーで困っています。 ■PayPalはプレミアムで承認済みになっているます。 ■eBayとPayPalのメールアドレス、ID、パスワードは同じものを登録済み。 両サイト同士のリンクに問題があるとしても どうしたらよいものでしょうか? (自動ロゴ挿入=ON、PayPal Preferred=ON) Attention! Thank you for participating in global trade on eBay. In order to begin selling your items on eBay sites not associated with your home country, you will need to take a few steps: 1) You will need to have a PayPal account that has been "Verified". Click on your country of eBay registration below to understand how to complete that process. 2) Once you have a PayPal account that is "Verified", please link your verified PayPal account to your eBay account.

  • 英語の翻訳をお願いします。

    時々、USA Amazon で、買い物をしています。 本日、メールを受け取ったのですが、私の英語力では、はっきりと内容が読み取れません。 情けない話ですが・・・。 何か、急を要すること、重要なことが書かれていませんでしょうか? 大まかな内容で結構ですので、教えていただけると、ありがたいです。 よろしくお願いします。 Hello, Each year we send out a notice to every person that has an active Amazon Payments account with important information about our privacy practices and how you can report errors or unauthorized transactions related to your account. This notice is not a bill. We appreciate the trust that you have put in Amazon Payments by using our services and want to make sure you're informed about our policies and practices. We know that you care how information about you is used and shared. To help you understand our privacy practices, we have detailed how we collect, use and safeguard your personal and financial information in our Privacy Notice. Our Unauthorized Transaction Policy describes how you can report to us any billing errors or unauthorized transactions involving the use of your account balance or registered bank account. It also describes our liability and your rights for these types of errors or transactions. Additionally, we have updated the terms and conditions of our User Agreement that apply to your use of the products and services provided by Amazon Payments. Our updated User Agreement updates certain terms (including the terms of the bank accounts that we use to hold your balances). Our new User Agreement will become effective on December 4th, 2013. By continuing to use our services after December 3rd, 2013, you are agreeing to be bound by the terms and conditions of our new User Agreement. Please take a moment to review our Privacy Notice, Unauthorized Transaction Policy, and User Agreement. They may be found by clicking the User Agreement/Policies link on our web site at payments.amazon.com.

  • ebayに出品できません。

    ebayに出品しようとしたのですが、下記のようなメッセージが表示されて、出来ませんでした。 何が原因なのか教えてください。 Thank you for participating in global trade on eBay. In order to begin selling your items on eBay sites not associated with your home country, you will need to take a few steps: 1) You will need to have a PayPal account that has been "Verified". Click on your country of eBay registration below to understand how to complete that process. 2) Once you have a PayPal account that is "Verified", please link your verified PayPal account to your eBay account. If you already have a “Verified” PayPal account, and are still receiving this message, you need to link it to your eBay account. Once you have a verified PayPal account that is linked to your eBay account, you will be able to sell an item on any of eBay's sites worldwide. For instructions on how to become PayPal Verified or how to link your PayPal account to your eBay account, please click on the site of your eBay registration below: Australia| Austria | Belgium | Belgium French | Canada | Canada French | France | Germany | Hong Kong | India | Ireland | Italy | Malaysia | Netherlands | New Zealand | Philippines | Poland | Singapore | Spain | Sweden| Switzerland| Taiwan | Thailand | United Kingdom | United States | Other Note: If you registered on Germany, Austria or Switzerland, you can complete verification through PostIdent or ID Verify instead of PayPal. Please click on the site you registered with for instructions.

  • ebayからの通知

    Ebayから下記のようなアカウント停止を通知するメールが届きました。当方入札した商品の支払いは全て終えていて未払金はありませんし、Sellerとしての利用はゼロなので手数料も発生していません。Ebayにメールでその旨を述べ停止理由を尋ねていますが24時間経過しても回答メールが届いていません。このような経験をされた方いらっしゃいましたら対処方法を教えていただけるととても助かります。 「We regret to inform you that your eBay account has been suspended due to concerns we have for the safety and integrity of the eBay community. "...we may limit, suspend, or terminate our service and user accounts, prohibit access to our website, remove hosted content, and take technical and legal steps to keep users off the Site if we think that they are creating problems, possible legal liabilities, or acting inconsistently with the letter or spirit of our policies." Due to the suspension of this account, please be advised you are prohibited from using eBay in any way. This includes the registering of a new account.」 現在入札を検討している商品に対する質問をsellerにしている段階での突然の停止通知で非常に困っています。よろしくお願いいたします。

  • eBayからアカウント利用停止のメールが来ました!

    eBayを始めて一週間程度なのですが、eBayにカウントが利用停止されてしまいました。 【やったこと】 1)eBay初落札。eBayからPaypalのインボイスが届く。あて先と送料が日本なので、米国にある転送サービスに送付するように、出品者にメール。(私は日本在住だが、今後いくつか落札する予定だったので)しかしメールはエラーで届かず、eBay内の「出品者への質問」から、上記転送サービスへ送付するように送付。数回送ったがなしのつぶて。 2)上記落札から4日後、欲しかった商品(出品金額約20ポンド(約5000円))に120ポンド(約30000円)の値を付けて入札。私が高額者なのにも関らず、私だけがキャンセル。50ポンド(約12500円)で他者が落札。 3)上記キャンルとほぼ同時に下記のメールがeBayから届く。 【eBayからの通知】 下記英文の通りですが、超要約すると「詐欺的な行為があるので、アカウントを一時停止した。解除したいなら、証明書を出せ(あて先:eBay Trust & Safety Attn: Suspension Appeals Ireland)。1) 名前とアドレスの証明(パスポートなど)、2) eBayで買った商品のレシート等、3) 最新連絡先 【ご質問】 1)いったい私はどんな間違いを犯してしまったのでしょうか。 2)上記証明書を指示通り送れば解除されるのでしょうか。 3)証書(パスポートや免許書のたぐい)は日本語だらけですが、これで問題ないことを証明することができるのでしょうか。 4)効果的な証明書はあるのでしょうか 質問ばかりで申し訳ございません。eBayを始めたばかりで、さあこれから楽しもうとした矢先で正直泣けてきますが、なんとか無実を証明したいと思います。(もちろん、詐欺などするつもりはまったくありません!) 【以下はeBayから来た利用停止のメールです】 FPA NOTICE: eBay Registration Suspension - Breach of User Agreement- Dear (私のIDとアドレス), We regret to inform you that your eBay account has been suspended. To have your account reviewed for reinstatement, please follow the instructions at the bottom of this email. Why have we suspended your account? From experience we know that certain items and actions are more associated with fraudulent activity on eBay than others. As a precaution, we suspend an account if it gives us cause for concern. We then ask for more information from the member before we reinstate the account. Please understand we're not accusing you of fraudulent behaviour. Our top priority is to ensure that eBay remains a safe and reputable place to buy and sell, so we'd just like to confirm some of the information you've given us. An account suspension in these circumstances is covered under the section of the eBay User Agreement headed "Abusing eBay". How to have your account reviewed for reinstatement :Please send the following information 1) Proof of name and address 2) Proof that the item/s you listed are in your possession 3) Confirmation of your up-to-date contact details - Proof of name and address - government-issued photo identification (passport or driving licence) - evidence of address (bank statement or utility bill). - What happens next? Please allow three days for us to review your account after we have received your documents.

  • 英語のメールが来たのですが全く解読できません。読める方お願いします。

    英語のメールが来たのですが全く解読できません。内容的には販売経験が少ないと私に伝えていると思うのですが・・・違ったらゴメンなさい。 読める方お願いします。 We understand that you may be disappointed about the selling limits you are experiencing, and we hope you'll understand that account and listing restrictions are intended to provide the most positive buying experience possible, which increases overall sales for sellers. We apologize for any unnecessary inconvenience. Unfortunately, we can't raise your selling limits at this time, but we'd be happy to review your account again after 90 days. Our considerations include buyer feedback, time and activity on site, and compliance with eBay policies. In the meantime, we encourage you to continue to build a positive selling history on eBay and to follow all policies. With your seller dashboard you can watch your progress, maintain your excellent service to our Community of buyers, and keep your account in good standing.