• ベストアンサー

PCを開くとデスクトップに

誰か助けてください!!困ってます、PCを立ち上げるとデスクトップに WARNING! YOU'RE IN DANGER! ALL YOU DO WITH COMPUTER IS STORED FOREVER IN YOUR HARD DISK. WHEN YOU VISIT SITES, SEND EMAILS... ALL YOUR ACTIONS ARE LOGGED. AND IT IS IMPOSSIBLE TO REMOVE THEM WITH STANDARD TOOLS. YOUR DATA IS STILL AVAILABLE FOR FORENSICS. AND IN SOME CASES FOR YOUR BOSS, YOUR FRIENDS, YOUR WIFE, YOUR CHILDREN. Every site you or somebody or even something, like spyware, opened in your browser, with all images, and all downloaded and maybe later removed movies or mp3 songs - ARE STILL THERE and could broke your life! SECURE YOURSELF RIGHT NOW! REMOVE ALL SPYWARE FROM YOUR PC! と言うメッセージが出ます。ウイルスバスター2005でJAVA.BYTEVER.Aが検出されたので削除しましたがデスクトップは直りません、その他スパイウェア等も削除しましたが無理でした、直す方法を教えてくださいお願いします。OSはXPです。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • doki2
回答No.2

下記参照ください。 http://oshiete1.goo.ne.jp/kotaeru.php3?q=1435014 AntiVirus Goldをインストールするとソフトを買わせようとしてこのスパイウエアが仕込まれます。 http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm

参考URL:
http://oshiete1.goo.ne.jp/kotaeru.php3?q=1435014
reisue
質問者

お礼

URLとても参考になりました!おかげで直りました、有難うございました。

その他の回答 (1)

• cfq01250
回答No.1

下記を参照してみて。

参考URL:
http://java.com/ja/download/help/cache_virus.xml