• 締切済み

英語 動名詞

all_is_wellの回答

回答No.1

正解はAです。 英語では、代名詞 + to + 動詞というパターンが非常に一般的です。以下にそのパターンの例をいくつか挙げます。各例の下には、関係代名詞を含む節を含む同等のがるが、やや一般的ではない文があります。 1. I always have something to do on weekends. 週末はいつもすることがあります。 (= I always have something which I can do on weekends.) 2. There's no one to talk to at this hour. この時間に話す人がいません。 (= There's no one to/with whom I can talk at this hour..) 3. She felt like she had nowhere to go. 彼女は行く場所がないと感じました。 (= She felt like there was no place where / to which she could go) 4. He realized he had nothing to say. 彼は何も言うことがないと気づきました。 (= He realized that there was nothing which he could say) 5. Everyone needs someone to love. 誰もが愛する人が必要です。 (= Everyone needs someone whom they can love.) 6. I'm looking for a place to stay. 泊まる場所を探しています。 (= I'm looking for a place where I can stay.)

kajjjjun
質問者

お礼

たくさんの例をありがとうございます🙇‍♀️ 説明のおかげでto不定詞の形容詞用法の問題だということに気づきました。ありがとうございました。