• ベストアンサー

英語 前置詞

英語の前置詞、inについです。 これはよく場所などの前に使われますよね。 でも場所などの前でもつかないときがありますよね、この法則が分かりません。 つくときとつかないときのちがいを教えてください。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • Him-hymn
回答No.1

具体例がほしいですね。 たとえば、 He is in there. He is there. これは、元来thereが副詞ですから、thereだけでは意味が足りないときにつける用法です。(普通文法書には、in thereのthereは名詞としてごまかしていますが) He arrived in Japan. このinは決して省略できません。 He lives at Higashi-cho, Nishiyama-shi, Japan. 後のNishiyama-shi, Japanにはinがないですね。入れても通じますが、こういう時は省いてかまいません。 思いついたものを少し書きました。 具体的な例がわかったら、また質問して下さいね。 以上、ご参考になればと思います。

その他の回答 (1)

• sporespore
回答No.2

場所の前には通常inかatが使われます。 We say that somebody is "in hospital/in prison/in jail. Ann's mother is in hospital. We say that somebody is "at home/at work/at school/at university/at college. We say that somebody is "at" an event (at a party/at a conference): Were there many people at the party/at the meeting/at the wedding? You can often use "in" or "at" with buildings. You can eat "in/at a restaurant"; you can buy something in/at a supermarket. We usually say "at" when we say where an event takes place: at the concert, at the party, at the meeting. We say at the station, at the airport or at somebody's house: I was at Sue's house last night. Also at the doctor's, at the hairdresser's So you can say both at school and in school. At school means that the person is at school and not at home or at work. In school means that the person is in the building at the moment of speaking. We use "in" when we are speaking about the building itself. We studied this at school. There are 30 classrooms in our school. 付かない時というのがよくわかりません。ほぼ全てで何らかの前置詞が付きます。