Need English translation for a business email

このQ&Aのポイント
  • I need an English translation for a business email regarding the creation and sending of a packaging procedure manual for poorly packaged goods received from overseas.
  • The email requests the creation of a detailed procedure manual to prevent the recurrence of packaging issues and emphasizes the importance of sending the manual as proof of implementing the necessary measures.
  • Your assistance in translating the provided Japanese text into English would be greatly appreciated.
回答を見る
  • ベストアンサー

英訳をお願いいたします。 ビジネス英語(メール)

なかなかうまく伝える表現ができず、申し訳ございませんが以下の内容を英訳していただけますと幸いです。 <シチュエーション> 海外から送付された貨物の梱包が粗悪であったため、梱包の作業手順の作成を依頼し、その手順書を送付するように指示したい場面です。 手順書の作成、送付に難色をしめしている相手にその必要性を理解してもらいたい場面です。 <日本語> 問題が再発しないための対策として、具体的な作業手順を明記した手順書の作成を要求します。 そして、その手順書をこちらに送付してください。 手順書の送付は、単に見たいから依頼しているのではなく、対策をきちんと行ったことの証明になるので、必ず送ってください。 上記日本語を英訳していただけますと非常に助かります。 なにとぞよろしくお願いいたします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • cbm51910
回答No.1

As a measure to prevent problems recurring in the future, we request that you prepare a manual outlining detailed packing procedures. Once completed, please send a copy to us. It is important that you send us the manual as we will consider it as an evidence that you have taken the necessary steps to resolve the issue. (Once the manual is prepared, you should ensure that the procedure is followed for all shipments thereafter.) [日本語] 問題の再発防止策として、詳細な梱包手続きを記した手順書の作成を要求します。完成しましたらその手順書を一部こちらに送付して下さい。 手順書は問題解決に必要な措置を講じたことの証明になるので、送付して頂くことが重要となります。 (梱包手順書が作成されたら、その後の全ての出荷は必ず手順書に従って行って下さい。) 絵に描いた餅にならないよう、一応(  )内の文も追加しておきました。

makoichi
質問者

お礼

ご丁寧な英訳・和訳をありがとうございます。 再発防止策= measure to prevent problems reccuring in the future という表現は、思いつきませんでした。 ( )内の補足もありがとうございます。 とても助かりました。