• ベストアンサー

英訳お願いします。

(1)なぜなら大阪の中での引っ越しだったり、父だけ名古屋に単身赴任をしていたので大阪に長くいたからです (2)大阪で有名な場所の1つは大阪城で、食べ物ではお好み焼きとたこ焼きが有名です (3)江戸時代には「天下の台所」といわれ、商人の町として栄えてきたため、今でも人情あふれる活気のある街です (4)私は大阪が大好きですが、両親が福岡に住んでいるので、大学生の時に教育実習で行った後は行っていません (5)去年、大阪の隣の和歌山県に住んでいる親友に赤ちゃんが生まれたので、今年こそは大阪に行きたいと思っています お手数ですが、上記の分を英訳してください。 よろしくお願いします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.1

(1) Because our move took place only in Osaka area and we lived in Osaka for a long time with my father alone living and working in Nagoya apart from my family. (2) One of the most famous places in Osaka is Osaka castle, and as for food, "okonomiyaki"(Japanese pizza) and "takoyaki"(octopus ball/samurai ball) are famous. (3) Osaka is still a vigorous city with milk of human kindness because it was called "Kitchen of Japan" in Edo period and has prospered as a merchants' city. (4) I love Osaka, but I have never been to Osaka since I went there for my teaching practice when I was a university student because my parents live in Fukuoka. (5) A baby was born to my best friend who lives in Wakayama Prefecture next to Osaka, so I would really go to Osaka this year.

no1016bu
質問者

お礼

すぐに英訳していただけて、助かりました。 どうもありがとうございました。

その他の回答 (1)

• sayshe
回答No.2

#1.です。訂正です。(1)が完全な文の形になっていませんでした。 (1) It is because our move took place only in Osaka area and ... の様に訂正します。申し訳ありませんでした。また、この文は、 It is because we moved only in Osaka area and ... としてもよいと思います。

no1016bu
質問者

お礼

ご丁寧に補足をいただき、ありがとうございました。