How to Say 'Add Me as a Friend' in English

このQ&Aのポイント
  • Do you have facebook? If you have it, please add me as a friend!
  • Is there a special way to say 'Add me as a friend' in English? I learned that when asking 'Do you have facebook?' you can say 'Do you have facebook?' in a strange way. I don't want to be mocked for poor English, so I would appreciate it if you could answer with rich English including the part 'if you have it' (^o^)笑
  • How can I say 'Add me as a friend' in English? When asking 'Do you have facebook?', I want to follow it with 'Please add me as a friend!' I don't want to be made fun of for poor English, so I want a rich English translation, including the part 'if you have it' (^o^)笑
回答を見る
  • ベストアンサー

「友達に追加してください」または「友達になってください」を英語で言うと

「友達に追加してください」または「友達になってください」を英語で言うと? 夏休みにNYにいき、「あなたはfacebookやっていますか?」を「Do you have facebook?」という奇妙な形(少なくとも私にとっては^^;)で表すことを知りました。では、「友達に追加してください」というのにも、そのような特別な言い回しがあるのでしょうか? 今考えているのは、Do you have facebook?If you have it,に続く「私を友達に追加してください!」という文です。poor englishとバカにされたくないので、「if you have it」の部分も含めてrichなenglishでご回答いただけるとありがたいです!(^o^)笑

• sohki
  • お礼率66% (4/6)
  • 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.3

色んな人が普段、気軽にfacebookで「友達に追加してください」という時は、 『can you add me on facebook?』って聞くと思います♪ もし、 [Do you have facebook? If you have it]を使いたいのであれば、その後に、 「if you have it」+『can u add me (on facebook (入れても良い))?』で良いと思いますよ!!

sohki
質問者

お礼

ありがとうございます!

その他の回答 (2)

回答No.2

私は帰国子女でfacebookもやってます can you be my friendは絶対にダメです笑 can i add you on facebookしか使いません ちなみにアメリカのカリフォルニアに15年間生まれ育ちですので 安心してお使いください

• SPS700
回答No.1

Add me as a friend. Please be my friend.