• ベストアンサー

C言語の配列のサイズ

sakusaker7の回答

• sakusaker7
回答No.12

#7で明確に[0]にしたほうが良いですねと訂正しているのに そのあとでもそこを突っつくのは体のいいいじめですか? ary[100]に関してですが、宣言時も100を使っていますので K&R の以下の記述によれば通らないことはないと思いますがどうでしょうか? The problem is that &tab[-1] and &tab[n] are both outside the limit of the array tab. The former is strictlly illegal, and it is illegal to dereference the latter. The language definition does guarantee, however, that pointer arithmetic that involves the first element beyond the end of an array (that is, &tab[n]) will work correctly. (6.4 Pointers to Structures) dereference するとダメよとはありますが、今回の件に関しては 関係ないし、記述すること自体が不法ということではないと思います (dereferece = 評価ではありません)。 ISOとかJISで違う定義になっているのならごめんなさい。