• ベストアンサー

英訳をお願いします。

以下の文の英訳をお願いします。 「14日は携帯電話をいつでも使えるようにしておきます。 ですが日本の携帯電話なので上手く繋がらないかもしれません。 あなたの友達の携帯電話からメールをくれても大丈夫ですよ。」 いつでも使える、を調べたのですが、 always on call have one's ~ at the ready 等出てきて、どれを使えば良いのかわかりませんでした…。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sporespore
回答No.2

I will keep my mobile phone active on 14th. Since my mobile is from Japan, the connection might be weak. I think it is OK to send a mail to me from your friend's mobile.

mushi61q
質問者

お礼

有難うございます。 一番わかりやすかったのでベストアンサーに選ばせていただきました。

その他の回答 (2)

• Him-hymn
回答No.3

I will not turn off my cell phone on the 14th and so you may call me any time on that day. The thing is that my phone is made in Japan (or my phone area is (in) Japan) so you may have difficulty to get through (to get access to my phone.) In that case, I suggest you use your friend's cell phone, instead. 以上、どうでしょうか。 ご参考になればと思います。

• bakamr
回答No.1

「I can use the cell-phone anytime on 14th. But I may not be connected well because it is a Japanese cell-phone. I am all right even if I give an email from the cell-phone of your friend.」 では?。