• 締切済み

英訳お願いします!

これ英訳してくれませんか? 自分で考えたんですが分かりません 1.大切なのは、忙しいか暇かではなく、充実しているかどうかである。 2.昔から日本人は自然を大切にして暮らしてきたが、その自然が失われつつあるという事実を見過ごしているようだ。 (For a very long time で書き始めて。) どちらか一方でもいいので、わかった方教えてください!

• 英語

みんなの回答

• nochi3
回答No.3

訂正: it is busy or free に訂正

• nochi3
回答No.2

1 To be most important, it is not busy or free but fulfilling or not. 2 For a very long time Japanese have been leading a life and we also treasure nature, but we seem to miss the fact of losing nature. お粗末!  参考に!

• SPS700
回答No.1

1. What is important is mot how busy or not busy we are, but whether or not we lead fulfilled lives. 2. For a very long time Japanese have lived respecting nature, but they seem to be losing sight of the fact that it is being destroyed.