• ベストアンサー

日本の高校からマサチューセッツ工科大へ

admission8の回答

回答No.2

「制度上」とは、つまり「応募資格があるか?」ということだと思いますが、MITのAdmissionのHPには次のように書かれており(一部不明な点がありますが)高校生のほぼ誰でもが、応募資格はあると考えて差し支えありません。 We recommend that your high school years include the following: * One year of high school physics * One year of high school chemistry * One year of high school biology * Math, through calculus ( * Two years of a foreign language) * Four years of English * Two years of history and/or social sciences