• ベストアンサー

ユーリズミックスのThere Must Be An Angel

何方か宜しくお願い致します ユーリズミックスのヒットした楽曲の中でThere Must Be An Angelが 有りますがこのバンド編成の時にアニー・レノックスと掛け合い してる黒人のコーラスを歌ってる人の詳細をご存知の方が 居られましたら、是非 お願い致します。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.1

wikipediaからひっぱってきた文章より。 Be Yourself Tonight and Revenge (1985-1987) The duo's next album, Be Yourself Tonight, was produced in a week in Paris. It showcased much more of a "band style" and a centred sound (with an R&B influence), with real drums, brass, and much more guitar from Stewart. Almost a dozen other musicians were enlisted, including members of Tom Petty's Heartbreakers, guest harmonica from Stevie Wonder, bass guitar from Dean Garcia, string arrangements by Michael Kamen, and Lennox singing duets with Aretha Franklin and Elvis Costello. It continued the duo's transatlantic chart domination in 1985, and contained four hit singles: "Would I Lie to You?" was a U.S. Billboard top five hit and Australian number one, while "There Must Be an Angel (Playing with My Heart)" (featuring Wonder's harmonica contribution) became their first and only UK number one single. スティーヴィー・ワンダーがハーモニカで参加してた曲ですね。 この文章を読んでデゥエットで歌ったと書いてあるのは、Aretha Franklin、 Elvis Costelloの二人です。 尚且つ、黒人という事になると、Aretha Franklinになると思います。

参考URL:
http://en.wikipedia.org/wiki/Eurythmics
2gh
質問者

お礼

大変に詳しい内容のご回答を頂き有り難う御座いました。 私の説明が不十分だったかと思いますので再度新しく質問をアップさせて頂きます事をご了承下さい。 今回は誠に有り難う御座いました。。  敬具