eBay Dispute: How to End Communication with Buyer and Avoid Negative Feedback

このQ&Aのポイント
  • Recently, I opened a dispute on eBay because the buyer didn't make the payment. After 8 days, just when I was about to close the case and receive the Final Value Fee (FVF), the buyer responded. Now, we are in a cycle of waiting for payment and waiting for a response.
  • In this situation, I feel like I have no choice but to end communication with the buyer. I want to select the option 'I feel I have no other option but to end communication with the buyer' (available on the 8th day after the case is filed or once the buyer responds). However, I'm worried about the possibility of receiving negative feedback from the buyer.
  • I know that if the buyer doesn't respond during the dispute, any negative feedback they give won't be reflected. But what about when we are still in the dispute? Will negative feedback affect me in that case?
回答を見る
  • ベストアンサー

ebay Dispute console

いつもお世話になってます。 最近初めてバイヤーが支払いをしないのでDisputeを開きました。 相手の評価も悪いしどうせ返事はないだろうと思い8日経ったら閉じて FVFを受け取ろうと思っていたのですがギリギリで返事があり 現在5日間支払い送って、待っての繰り返しの論争中です。 そこできりがないので I feel I have no other option but to end communication with the buyer. (Available on the 8th day after case is filed or once the buyer responds)を選んで終わらせようと思うのですがこの場合は 相手からNegative Feedbackを付けられた場合反映されるのでしょうか? Dispute中にバイヤーから何も返事が無かった場合は、報復でNegative feedbackを付けられたとしても反映されないことは知っているのですが 論争中の場合はどうなのでしょうか? よろしくお願いいたします。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • migu
回答No.1

>そこできりがないので >I feel I have no other option but to end communication >with the >buyer. (Available on the 8th day >after case is filed or once the >buyer responds) を選んで終わらせた場合・・・ もうこちらから相手に negative feedback を付けられないので相手もこちらに報復は出来ません。 (何故 相手にnegative feedbackを付けられなくなるのかわかりません、negative 以外の評価の表示だけでした) 私が過去に似た様な質問をしてます。 http://okwave.jp/qa4317539.html

konaruru
質問者

お礼

ありがとうございます!早速Closeしました。最近は支払いのないバイヤーさんが多くて困ってます。