• ベストアンサー

並列

こんにちは。 よろしくお願いいたします。 次の英文がどう読めばよいのかわからず困っています。 The teacher is satisfied with his students and the students with their teacher. どう読めばよいのかやり方を教えてください・ よろしくお願いいたします。

  • 英語
  • 回答数2
  • ありがとう数3

質問者が選んだベストアンサー

  • ベストアンサー
  • ANASTASIAK
  • ベストアンサー率19% (658/3306)
回答No.2

The teacher is satisfied with his students and the students [are also sutisfied] with their teacher. --- 同じ動詞を繰り返すとくどくなる場合には省略することがあります。 この形はeither,each otherなどで書き換えることができます。

sakuraocha
質問者

お礼

ANASTASIAKさん ありがとうございました。 省略することができるんですね。 がんばって気をつけながらよみたいと思います・ また、何かありましたらよろしくお願いいたします。

その他の回答 (1)

  • crypt
  • ベストアンサー率22% (8/35)
回答No.1

The teacher is satisfied with his students and the students (are satisfied) with their teacher. カッコ内を補って考えればすんなり読めると思います。 先生は学生に満足しており、学生も先生に満足している。

sakuraocha
質問者

お礼

cryptさん ありがとうございました。 実際に括弧をつけてみました(^_^)v また、何かありましたらよろしくお願いいたします。

関連するQ&A

  • 英語 和訳

    The feeling on their part must have been like that of a teacher receiving his old students,for it was their Commodore Perry who had effected the opening of our country seven years before,and now here we were on our first visit to America. この英文をどなたか訳してください。 宜しくお願いします。

  • 自由英作文の添削お願いします!

    大学受験を控えた受験生です。 志望大で自由英作文が課されるので対策をしているのですがなかなかうまく書けません。出題が200語程度なので全体で35分(日本語でメモ10~15分)で書く練習はしているのですが。。。 構成の作っている段階でネタ不足になってしまったり、メモが難しくなってしまい英文として表現する際に手がとまってしまいます。 添削とアドバイス(役に立つ表現や字数稼ぎのポイント、構成の立て方、自分だったらどうゆう内容で書くかなど)をいただけると非常にありがたいです。 問題 良い教師がどのようにあるべきかあなたの意見を200語程度の英文で書きなさい。     I think that a good teacher has to have three points. First of all,It is imporatnt for a good teacher to be friendly to his students.Of course,he should sometimes scold them when they make mistakes or play a trick too far.However,If student think their is so obstinate or stern that they won't speak to him,he can't understand what his students think and worry about. socondly,It is also important not to give answers ofsome questions to his students quickly.In my experiences,my teacher who I think is the best teacher didn't give me asolution of my trouble.However,he gave me a hint,and he have me think more seriously.So he teach me how important to solve the troubles by myself. Thirdly,he should improve his teaching skills.For example,It is important to think how to teach a difficult question to his students understandably,to consult with senior teacher about his students or class.If the teaching skills of the teacher is improve,his students can learn interestingly. So teachers should have above three points to be a good teacher.

  • 並列のand?

    次の文の和訳と文法解説をお願い致します。 It's unfair to the Japanese students who do work hard and too generous to the students at American universities who graduate with little effort. 特に and の後にtoo generousが挿入?されていて、意味がとりづらいです。 並列のandの前後で、to the Japanese students who do work hard と too generous to the students at Amercan universities who graduate with little effortで、 文型が若干違うので、そのあたりをご教授頂ければ幸いです。 よろしくお願い致します。

  • 時制の一致について

    スラスラ話すための瞬間英作文に以下の英文があります。 The father tried to make his son realize that it“was”important to study everday. (その父親は息子に毎日勉強することが大切だということを悟らせようとした。) The teacher tried to explain to his students why it “is”important to study many subjects. (先生は生徒たちに多くの科目を勉強することがなぜ大切なのか説明しようとした。) なぜ前者がwasになり後者がisになるのか分かりません。 ご回答よろしくお願いします。

  • 前置詞 at, with の使い分け

    1 She was getting impatient at having to wait so long. 2 The teacher was impatient with the students who forgot their homework. 1では前置詞 at  2 では前置詞 with が使われていますが、このように使わなければならない必然性はありますか。つまり、両方ともat 、with を使ってはいけませんか。この使い分けをおしえてください。お願いします

  • Follow-upとはなんですか?

    教育についての英文を読んでいて、よくわからない文が出てきたので、教育に詳しい人、もしくは英語の得意な方、説明をお願いできませんでしょうか。 まず、授業の構成はPretask→Task→Follow-upという順番で成り立っている。という前提があります。 In the communication classroom,the teacher will seek to maximize the time that the students are processing the language ore interacting with each other. The teacher will also caregully monitor the students to ensure that they know what they are supposed to do and are carrying out the tasks correctly. Following the task proper,there should e some sort of follow-up. ●This also has a number of function : to elicit feedback from the students about their experience,toprovide feedback to the students on how they had done,to correct errors that the teacher might have noticed in the course of the instructional sequence,and to get students to reflect on the task and engage in self-evaluation. ●からが問題の、よくわからない英文です;; ここでのfeedbackとはどういう意味なのでしょうか? 全体的に、(●の前も;;)うまく日本語にできないので、直訳でなくて構わないので、わかりやすい日本語に訳していただけたら、感激です;;

  • 表現方法を教えてください。

    1:彼に対して不満な点はおしゃべりなことです。   What I was unsatisfied with him is that he is talkative. 2:この映画で不満なところは照明の使い方です。   The part that I was not satisfied with this film is that the way the lighting is used. 自分なりに英文を考えたのですが、おかしい点があれば指導をお願いします。   

  • ヤフーで変に訳される英語;;

    簡単な英文なんですが・・・急いで訳さなければいけないので、ヤフーの通訳をさっき使いました・・・;;けど変んな日本語に訳されてしまいます; よかったら、訳してほしいです・・・;;; You are very kind to lend me this book. It very kind of you to lend me this book. The train ran over a man and his horse that were just crossing the trank. Each of the boys gets a prize. We should keep in mind that man is a part of nature. I might have visited the museum If I had gone to Chicago last week. The teacher enjoys working with his students. She told me that her uncle was coming the next day. You are taller than I by two inches. He came along with his hands in his pockets. 本気でおねがいします・・・・;;

  • 自由英作文の課題を解きました。時間のある方だけで結

    自由英作文の課題を解きました。時間のある方だけで結構です。もし添削して頂ける方は、次に繋がる助言を頂ければ幸いです。よろしくお願いします。 題:「良い教師」と「偉大な教師」の違いは何か。その違いを具体例を用いながら説明せよ。 I think the difference between “a good teacher ” and “a great teacher” is that the former can explain well, while the latter has been able to motivate their students as well. I think “a good teacher” is made by improving their teaching skill. For example, they mimic other teacher’s way, read the books about improving their major class and go to seminar. This would enable for him to give good explanation to the students. While “a great teacher” is the teacher who has been keeping a good teacher for years in my idea. He has been searching the best way for students with trying many ways so many times according to the student’s learning level, attitude and condition. This would be make it possible for him to have been improving their student’s learning motivation. Therefore he would be called “a great teacher.” These are the difference between “a good teacher” and “a great teacher”. I would like to be a great teacher to keep learning. 訳:私は良い教師と偉大な教師の違いは、前者が上手い説明ができるのに対し、後者は、生徒の学習意欲を向上し続けることもできることだと考える。 私は良い教師は、教える能力を高め続けることでできると考える。例えば、他の先生の技をまねしたり、専門教科の授業改革についての本を読んだり、研修に出向いたりすることが挙げられる。このことが生徒に良い説明をすることを可能にしているのだろう。 一方、私の考えでは偉大な教師は、何年もの間良い教師であり続けることであると考える。彼は、生徒の学習レベルや態度や状況を考慮しながら多くの方法を何度も試すことで生徒にとって一番良い方法を探し続けている。このことが生徒の学習意欲を向上させ続けているのであろう。それ故彼は、偉大な教師と呼ばれるのであろう。 これらが、良い教師と偉大な教師の違いである。私は学び続けることを通して偉大な教師になりる所存である。

  • 英文を日本語に訳してください。よろしくお願いします

    ・Japan is steadily moving towards becoming a multilingual society. ・Japan does not have that many doctors who can speak a foreign language to treat foreigners. ・Pang was satisfied with Doctor Sakamoto because she was used to his American style of treatment. ・The multilingual medical interpreting software is now widely used at hospitals throughout Japan. ・In general, Japanese doctors should improve their communication skills with their patients.