• ベストアンサー

WMPで表示される再生回数はどこに保存されているのですか?

WINDOWS XP SP2 WMP11です リカバリするので再生回数のデータを保存しておきたいのですが、 再生回数はどこに保存されているのでしょうか?

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.1

http://zachd.com/pss/pss.html 直接飛べるリンクは無いので「Play Count」でページ内検索してください WMP 11の場合 Find your copy of "CurrentDatabase_360.wmdb" on the system (see here for where to find it) and make a back-up copy. This will make a back-up of the ratings and play count, which are not saved to the files themselves. All other data is written back to the file system, so if you don't care about ratings or play count, you don't need to back up the Media Library http://zachd.com/pss/pss.html#medialibrary >In WMP11 on Vista, the library is per user and can be found at "%LOCALAPPDATA%\Microsoft". >In WMP11 on XP, the library is per user and can be found at "%USERPROFILE%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Media Player\CurrentDatabase_360.wmdb". In some extreme cases (such as when you can not add any folders to be scanned in the supplied dialog) you would need to shut down WMP and stop the "Window Media Player Network Sharing Service". Then you would need to rename the folder "%USERPROFILE%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Media Player". At that point WMP should work correctly again. だそうです。