• 締切済み

ローマの休日のセリフを教えてください!!

こんにちわ!学校で「ローマの休日」についての レポートを提出するためにビデオをををみていました。 そこで質問です オードリーが   「ローマは永遠に忘れ得ぬ町となるでしょう」   「私はいつまでもこの町の          思い出を懐かしむのでしょう」 というセリフを言いますよね? それの英語バージョンを教えてほしいんです!! すごく困っています。お願いします

noname#6519
noname#6519
  • 洋画

みんなの回答

• Tatsu616
回答No.1

脚本より、抜粋します。 CORRESPONDENT. Which of the cities visited did Your Highness enjoy the most? Ann pauses as she looks at Joe. GENERAL [quietly, prompting her] Each in its own way... ANN. Each in its own way was...unforgettable. It would be difficult to-[she stops, then her face softens]. Rome; by all means, Rome. [The press stirs, muttering to themselves quietly. She turns to look at Joe] I will cherish my visit here, in memory, as long as I live. CORRESPONDENT. Despite your indisposition, Your Highness? ANN [turning to the correspondent] Despite that.

参考URL:
http://www.geocities.com/classicmoviescripts/script/romanholiday.txt
noname#6519
質問者

お礼

ありがとうございました! すごく役に立ちました。 これからがんばってレポート書きます☆