• 締切済み

英語の会話文

Travelについて英語の会話文を考えてほしいです。 3人の会話がいいです。 英語で書かず、日本語でも結構です。 案が欲しいです。お願いします。

noname#196278
  • 英語

みんなの回答

• cbm51910
回答No.2

A: "Oh, I wish I had the time to travel somewhere abroad." B: "Why don't you take a few days off work? I mean if you took five days off from Monday to Friday, you have a nine-day holiday!" A: "Well yes, I wish I could. But my boss would never let me take such a long holiday. My office is so very busy that no one dares take a holiday even for a couple of days." C: "I know what you mean. My workplace is really busy too. I want to travel to Canada but I will have to wait till the New year holiday season!" B: "I am sorry to hear that. I sympathize with both of you. I even feel sorry to tell you that I am taking a holiday in Australia next month for ten days, visiting Brisbane, Sydney, and Melbourne. I have a friend who lives in Australia and she said she will show me around. I am really excited about it. Oh, what would you like for a souvenir?" A: "........" C: "........" A:「あぁ、どこか海外旅行に行く時間があったらなぁ・・・。」 B:「何日か仕事を休めばいいじゃない。例えば月曜から金曜までの五日間お休み取るだけで、九日間の休暇になるわよ。」 A:「そうね、それができたら良いのだけど。私の上司はそんなに長い休み、許可してくれるはずがないわ。私の部署はとても忙しいの。二日続けて休みを取る人さえいないんだから。」 C:「よくわかるわ。私の職場もとても忙しいの。私はカナダに旅行に行きたいんだけど年末年始の連休までお預けよ!」 B:「まぁ、それは大変ね。二人にはとても同情するわ。私は来月オーストラリアへ十日間の旅行へ行くのだけれど、ちょっと申し訳なくさえ思っちゃうわ。ブリスベン、シドニー、メルボルンへ行くのよ。オーストラリアに友達が住んでいて、彼女が案内してくれるの。とてもワクワクしてるの。あっ、そうそう、お土産は何がいい?」 A:「.........。」 C:「.........。」

• Ensenada
回答No.1

文法自信なし。 間違えているところがあったら、ぜひ補足かお礼で教えてください。 A. "What shall we do?" B. "I want to see arts." C. "I prefer to eat traditional New Mexican food rather than see arts." A. "Anyway, take a taxi to Canyon Road. There are plenty of art galleries and restaurants there." A「何しましょう」 B「アートが見たい」 C「アートを見るよりも伝統的なニューメキシコの食事がしたい」 A「とにかく、タクシーでキャニオンロードまでいこう。そこにはアートギャラリーもレストランもたくさんある」 と書いたつもりです。 固有名詞が出てくるだけでTravellっぽくないかもしれませんね、ごめんなさい。

質問者

お礼

回答ありがとうございます。 文法とかは私もよくわかりません。すみません。 でもTravel(旅行)なので、旅行がいいです。 タクシーで行けるのですか? もっと長いのがかけたらまたお願いしたいです。 簡単なのでいいのです。 要求してしまってすみません。 無理ならかまいません。 そして、文才がないのですみません。