• 締切済み
  • すぐに回答を!

twitter(ツイッター)について教えてください。

ツイッターについて質問です。(初心者です) (1)ブロックしたらフォローから消えましたが、ブロックの解除は、そのユーザーのところに行かないいけないのでしょうか? (2)URLをコピペすると、http://bit.ly/~にならないのですが、長くないとそのまま表示されるのでしょうか? (3)ページの一番下に、 次にすること: あなたが今何をしているのかを上の欄に書き込んでください。 Find some friends and follow what they’re doing Turn on your mobile phone to update your friends on the go と出ていますが、前まで全部日本語だったのに突然英語になったのはバグですか? あと、モバイルからコメントを入れても、3番目が消えません。 これはどうしたら消えるのでしょうか? 至極初歩的なことですが、教えていただければ幸いです。 よろしくお願いいたします。

共感・応援の気持ちを伝えよう!

  • 回答数1
  • 閲覧数97
  • ありがとう数107

みんなの回答

  • 回答No.1

自分も始めたばかりの初心者です なので (2)URLをコピペすると だけ回答 http://bit.ly/  のサイトにいって Enter your long link or file here を ボックスにいれて Shorten ボタンを押すと 短縮されてURLが出るようです 蛇足ですがOKWAVEのツイッターもあるようです 質問はできないようです・・・http://twitter.com/okwave

共感・感謝の気持ちを伝えよう!

関連するQ&A

  • 空所に入れるのに最も適切な語を書きなさい。

    Some people find ( ) difficult to economize on mobile phone costs even when times are hard. 教えてください。

  • ウィルスメールですか?

    こんなメールが続けて何通か届いたんですが、これってウィルスメールですよね??○○の部分に私のホントの外国人の友達の名前が入ってるんですけど、開いちゃだめですよね?ご存知の方教えてください。 ○○ has invited you to join his mobile friends' network. Simply click the link below to confirm your relationship with ○○. http://www.□□□ Don't want to be invited by your friends? Click on the link above to "block future invitations" from family and friends.

  • 過去完了について

    My freshman year, I struggled to find a community where I felt I could openly share my concerns and find friends who resonated with my values and experiences. During high school, I had relied heavily on support from Asian-American friends whose parents were also humble uneducated immigrants who provided for their families by doing back-breaking menial jobs. I had relied のところはなぜ過去完了なのでしょうか?よろしくお願いします

  • 時制の一致 2008 東北大学

    1】<J804E11> 2008 東北大学 2/25,前期日程 医 教育 経済 工 歯 農 文 法 薬 理 次の英文を読み,以下の問いに答えなさい。 (A)If you asked your friends why they use the phone to communicate with their friends or why they turn to the television for entertainment or breaking news, they’d look at you, embarrassed. If you asked your friends whether they’d adopted “the electricity lifestyle,” they’d think you were insane. 最初の文と二番目の文を比べた所、二番目では時制の一致によってwhether節とthat節の中が過去完了、過去形になっているのは理解したのですが、最初の文でなぜwhy節の中が現在形なのでしょうか? 時制の一致によって、過去形にはならないのでしょうか?

  • 英語の和訳をお願いします

    When do you turn your cell phone off? Now I am more careful about it, but my phone was always on until I (have) an embarrassing experience last summer. I went on a vacation with my friends.  It was just my (two) time on a plane, and I was so(exciting). We got to our seats and waited for takeoff.  The flight attendants came through the aisles, making sure no one was using their phones or other electronics.  The pilot said we were ready to take off.  The plane was quiet and everyone was settling in when all of a sudden someone's phone rang. It was so (loudly).  I felt upset because I knew cell phone users were supposed to turn their phones off at that moment.  Then I heard the second ring.  It was then that I realized the ringing was coming from my bag. It was my phone! I went into a panic, and it took me a minute to find and stop the ringing. Everyone looked at me, and I felt small. I slept for the rest of the flight. Since then, I have been more (care) with my cell phone. カッコ内は文法的に正しい形じゃありません。お願いします。

  • 英語のエッセイを書いたのですが、添削をお願いします。

    タイトル「中学生が携帯電話を持つことのに対してあなたはどう思いますか?」に対し私は中学生が携帯電話を持つことに反対であるという意見で英文を書きました。しかし、英語そのものが苦手なため毎回ひどい(文法がメチャクチャ・・・)英文を書いてしまいます。そのため英文を見ていただき、直した方が良いところなどを教えてください。よろしくお願いします。 『本文↓』 私は中学生が携帯電話を持つことに反対です。まず初めに、携帯を持っている子供はたくさんのことを失います。たとえば、私はニュースなどで最近の子供はコミニュケーション能力が減ってきているということをたびたび耳にします。私はコミニュケーション能力が減少する原因は携帯電話にあると思います。 I am against for Junior high school student having mobile phone. First of all, a lot of lose thing that child having mobile phone. For example, I’ve often heard on the news that recent young people’s communication ability has been decreasing. I think that the cause of young people’s communication ability decline is mobile phone. その理由は携帯電話を使ったコミュニケーションは相手の表情が分からないからです。加えて携帯電話に依存することは学生の勉強時間減少にもつながってしまうからです。 The reason is that the communication by the mobile phone can’t understand other party’s expression. In addition, depending on the mobile phone leads to decrease in the study time of the student. 第二に携帯電話を持っていることによって起こる被害もあります。たとえば、ネットを使ったイジメです。ネット上では相手の顔が分からないため、書きたいことが書けるのです。加えて、悪徳サイトなどからの違法な金額請求などがあります。つまり、お金の管理能力がほとんどない中学生段階には、携帯を持たせるべきではありません。 Secondly there is damage to happen because it has the mobile phone. For example, it is bullying that uses the net. Since other party’s face is not understands on the net, it can be written to want to write. In addition, there is an illegal amount of money claim by the corruption site. Therefore, it should not have the mobile phone at the stage of the junior high school student who doesn’t have the ability to manage of money so much. しかしながら、携帯を持っている中学生が多いのも事実です。親の考えからすると、私は子供の身を心配して持たせているのではないかと思います。しかしながら、その親が与えた携帯電話によって犯罪に巻き込まれる可能性も大いにあるのです。 However, it is true that there are a lot of junior high school student who have mobile phone. Judging from parenthood, I think that parents worry about child’s body, and are giving the child mobile phone. However there is a highly possibility be caught up in a crime by the mobile phone which a parent gave. 次に、携帯電話を持っている子供は直接会って話すより、携帯を使って話す方が気軽に話すことができると言います。しかし、電話やメールを安易な気持ちで使っていると、時に相手を不快な気持ちにすることがあります。なぜなら、相手の表情が分からないからです。          Next, the junior high school student who has mobile phone says that it can speak more readily talking by using the mobile phone than meets directly talking. However, calling and e-mailing carelessly can sometimes make others uncomfortable. That is because can’t understand each other’s expression. そのうえ、ほとんどの中学生にとって携帯は連絡の手段というよりも、ゲーム機になっています。実際、授業を聞かないで携帯をいじっている生徒がたくさんいます。これまで述べてきたように、携帯には危険がたくさん潜んでいます。つまり、私は中学生が携帯を持つことに反対です。 Then, the mobile phone becomes are game machine rather than the contact method for most junior high school student. Therefore there are a lot of students who fiddle with the mobile phone without listening to class. It follows from what has been said thus far that a lot of danger lurking mobile phone. In conclusion, I am against for junior high school student having mobile phone.

  • 仮定法についての質問です

    仮定法についての質問です 次の文を読んでください If you asked your friends why they use the phone to communicate with their friends or why they turn to the television for entertainment or breaking news, they'd look at you, embarrassed. 訳は もし友人に、なぜ電話を使って友達とのやりとりをするのかとか、なぜ娯楽やニュース速報を求めてテレビを頼るのかと尋ねたら、彼らは困惑してこちらを見るだろう。 となります。 if節で過去形が用いられていますが、why節では時制の一致を受けていないことからも、この文は仮定法であることがわかりますが、なぜ仮定法なのかがわかりません。 よくある例文 If I were a bird, I would fly to you. みたいに、仮定法では「起こりそうもないこと」を仮定したとき、願望したときなどに使うと解釈していますが、本文では、言おうと思えばいつでも言えそうですし、「もしも自分が鳥だったら……」などの仮定のレベルとはかけ離れているような感じがします。 なぜ本文で仮定法を使っているのでしょうか?(使えるのでしょうか?) ご教授お願いします……

  • 時制について

    予備校で添削してもらったら、前回の問題の第一文の[I`d like to go to an area which has sufferd from a severe natural disaster,like a flood or an earthqueke,and help its victims. ] を時制がおかしいから[is suffered]つまり受け身にしろって言いわれたのですが、納得がいかないので、ご意見をお聞かせください。 さて、また英作文の添削をお願いします。 問題 「携帯電話(mobile phone)について、それが必要だと思う人と、そうは思わない人がいる。あなたの場合はどうか。理由を明らかにして、70語程度の英語で述べなさい。」 回答 [I don`t think that mobile phones are necessary.This is because most mobile phone conversations are unimportant. I cannot help thinking that people, especially young people, make calls on mobile phones only because they want to be connected with others. Are mobile phones meant for encouraging idle chat? I sometimes even find mobile phones a nuisance, such as when I see people talking about trivial private matters loudly on phones on a crowded train.] 訳 「私は携帯電話は必要ないと思う。このわけは、ほとんどの携帯電話の会話は重要ではないからである。人々、特に若者は他人とつながっていたいという理由だけで電話をかけると考えざるを得ない。携帯電話は無意味なおしゃべりを促しているのではないだろうか?私は満員電車の中、携帯電話で大きな声でつまらない個人的なことを話している人々を見るとき携帯電話は迷惑だと時々思うのである。」

  • 英語の質問です。

    1.I'll talk about it with you ( ) you want. (1)whichever (2)however (3)whenever (4)whether 2.( ) we are, we can keep in contact with our family or friends by mobile phone. (1)Wherever (2)Whatever (3)However (4)Whoever 3.Caroline spent ( ) she had on clothes. (1)what little money (2)what few money (3)which little money (4)which few money 答え 1.(3) 2.(1) 3.(1) 解答してみましたが、訳がよくわかりません。訳を教えてください。 よろしくお願いします。

  • よろしければ以下の英文の意味合いを教えて下さい

    Please find your usual error-correction exercise attached. Following on from our conversation last lesson about mobile phone addiction, I discovered that China has introduced special walking lanes for people who want to walk and text!: https://www.theguardian.com/world/shortcuts/2014/sep/15/china-mobile-phone-lane-distracted-walking-pedestrians I looked but I couldn't find the news article that I read ages ago about the assistants paid to escort phone-addicts around their city on foot. - A shame as I wanted to show you! Homework This week, I'd like you to watch a video from here - https://www.ted.com/talks - and summarise it in 3 to 5 minutes. You'll be able to find subtitles and there are talks on all manner of subjects so I'm sure you'll find one that interests you - perhaps you'd like to look for music- or animal-related talks (it's totally your choice!). The most important aspect of your summary is that it's not completely memorised; it's better for it to sound natural and include mistakes than contain no mistakes but sound robot-like! I encourage you not to write a script but to write down a few key points in case you need to refer to them. The point of this homework is to encourage fluency, not accuracy. So please don't worry about it being perfect! Let me know if you have any questions.