• ベストアンサー

TOEFL -ITPは留学には使えないのでしょうか?

TOEFL-ITPで得たスコアは留学には使えないのでしょうか? やはり、CBT,iBTのスコアの結果しかいけないのでしょうか?  

noname#18616

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • tnk_tk
回答No.1

残念ながらITPは正式スコアとみなされないので使えません。 詳しくはETSのサイトに以下のように書かれています。 『Although the test content is the same as in the paper-based TOEFL test, it is important to understand that TOEFL ITP is not used for the same purposes as the TOEFL test. The TOEFL test is an official test administered by ETS under secure conditions. Its scores can be used by institutions to make important decisions, such as whether or not to admit a student. TOEFL ITP, conversely, consists of previously administered TOEFL paper-based tests that your program administers for its own internal use.』

質問者

お礼

すみません。 私も自分で調べればすぐ分かるのにここで聞けばすぐ教えてくれるのでつい聞いてしまいました。 御回答有難うございました。