• 締切済み

4時間京都可能?

I 私は偶然大阪から京都への旅行に行く、 しかし、時間があまりありません。 スケジュールがいっぱいあって 河原町駅を基準に 4時間程度の時間があるが、 どのようにすれば、4時間の間 まともなところを歩き回ることができますか? ぜひお願いします。日程は7月22日です。 PS私は日本語が上手ではできなくて、英語でお願い致します。

みんなの回答

noname#210617
noname#210617
回答No.1

You can get English sightseeing map at the travelers information desk in Hankyu Kawaramachi station, or you can get it on Internet. https://kanko.city.kyoto.lg.jp/resource/image/search/mapdownload/higaisiyama.pdf My recommendation is Yasaka-Jinjya Shrine -> Chion-In Temple Then, go to north (Okazaki area), http://www.kyoto-okazaki.jp/design/img/foreign/areamap.pdf to visit Heian-Jingu Shrine (and garden) and Nanzenji Temple. Or, go to South from Yasaka to Kiyomizu-dera Temple. You can take a walk. But, remember to wear a cap or hat. Taxi will take you back to Kawaramachi or Kyoto station, if you in hurry. Taxis are hard to find near Kiyomizu, You need to go down the hill.