• 締切済み

映画の著作権のルール

すみません、僕の日本語がわるいのでわかりにくいかもしれません。英語も書いておきます。 僕は音楽を作る人で短いミュージックビデオを作りたいです。実はドラフトはもう作ってあって、1962年代の「切腹」って言う(英語で「Harakiri])映画の映像を使いました。 でも、アメリカから日本の映画の著作権のルールを見つけることはむずかしいです。時々昔の映画は著作権が消えますよね。この映画もそうなのでしょうか、教えてください。 読んでくれてありがとうございました。 英語: Hi, I’m a music producer Creating a small promotional video for a forthcoming release.I want to use footage from the movie Harakiri (Seppuku in Japan)。 The 1962 version. I Know that sometimes old Movies get rid of their copyright laws, so I’m wondering if this has happened.  Thank you.

みんなの回答

• imurtoy
回答No.1

映画の著作権法では、少なくとも70年は著作権が保護されたと思います。 映画「切腹」は松竹作品だったはずですから、少なくとも松竹に問い合わせて許可を得る必要があるのではないでしょうか。 The movie is still protected by their copyright laws, at least for 70 years from 1962. The Movie "Seppuku" is distributed by SHOCHIKU company. It seems you'd better ask them for their permission.

sinjihn
質問者

お礼

ありがとうございます。