• ベストアンサー

アメリカ国籍の友人が、日本に旅行に来たいそうです。ビザは必要ですか?

アメリカ国籍の友人が、日本に旅行に来たいそうです。ビザは必要ですか?

• yuwen
  • お礼率80% (121/150)

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
noname#125540
noname#125540
回答No.2

No.1さんがおっしゃるとおりです。 短期の滞在で観光や友人訪問目的ならビザは要りません。 他に何か条件があるかどうかは、お友達ご本人が在米日本大使館HPを見ると良いでしょう。 Short-Term Visit(短期訪問) USA(国籍が米国) You will not need a visa for a period of stay up to 90 days. 1.This visa exemption is not applicable for stays exceeding 90 days, or for stays involving paid activities, journalistic activities or attending depositions. 2.Please have a valid US passport, and a return/thru ticket available at the port of entry in order to show that you plan to leave within 90 days. 3.As a general rule, "visa free" entry status may not be changed to other visa status without departing and then re-entering Japan with the appropriate visa such as a spouse, work or study visa. VISA INFORMATIONというのをクリックすると他の条件を選んで検索できます。    ↓

参考URL:
http://www.us.emb-japan.go.jp/english/html/travel_and_visa/travel_and_visa_index.htm
yuwen
質問者

お礼

台湾に住んでいて、アメリカ国籍の友人の話なので、このまま転送してあげようと思います。 ありがとうございました!!

その他の回答 (1)

• f272
回答No.1

商用,会議,観光,親族・知人訪問等を目的とする場合にあたると考えられますので,日本入国のときにビザは不要です。ただし,合法的な滞在期間は90日以内で,入国の時に決定されます。

yuwen
質問者

お礼

ありがとうございます。助かりました!