• 締切
  • すぐに回答を!

エラー画面の対処法

• 質問No.2943373
  • 気になる数0
  • コメント数0

お礼率 50% (1/2)

pcを起動すると、最終的には次のエラー画面が出て起動できません。

a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

Unmountable_boot_volume

If this is the first time you’ve seen this stop error screen,
Restart your computer.
If this screen appears again, follow these steps;

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software.
Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode.

新しいインストールとかはしてないんですが、確認する方法とか取り除き方がわかりません…。
BIOS memoryを無効にするやり方がわかりません…。
最後のセーフモードは試しましたが効果なしです。
どなたか教えてください。

回答 (全1件)

• 回答No.1

お礼コメント
kurumirai

お礼率 50% (1/2)

ご返答ありがとうございます。
PCはNECのノートでLavie L(型番はPC-LL7508D)です。

早速なんですが、わからないことだらけなんで、また質問します。
WinXP インストールCDの場合についてなんですが、インストールCDとは買った時についてくるCD-ROMのことでいいんですか?
そうならば、2枚同梱されてたみたいなんですが、どちらがそれにあたるんでしょうか?
(ROMにはパワーアップツールとデスクトッププラットフォームと書いてあります)
あとこの場合は、外付けのプレーヤーでも大丈夫ですか?
投稿日時:2007/04/24 19:39
結果を報告する
このQ&Aにはまだコメントがありません。
あなたの思ったこと、知っていることをここにコメントしてみましょう。
AIエージェント「あい」

こんにちは。AIエージェントの「あい」です。
あなたの悩みに、OKWAVE 3,600万件のQ&Aを分析して最適な回答をご提案します。