知られざる上村愛子の試練と光り輝く笑顔

このQ&Aのポイント
  • 日本のモーグル選手、上村愛子の人生には試練があった。
  • 彼女の笑顔からは想像もできないほどの困難に立ち向かってきた。
  • しかし彼女は勇気を持ち続け、オリンピックでの活躍が多くの人々に感動を与えた。
回答を見る
  • ベストアンサー

英語に直して頂きたいです。とても多い文なので、恐縮なのですが、お願い致

英語に直して頂きたいです。とても多い文なので、恐縮なのですが、お願い致します。 皆さんは、上村愛子と言う人を知っていますか?おそらく多くの人が一度は耳にしたことがあると思います。 彼女は日本のモーグル選手で、今年開催されたバンクーバーオリンピックでは沢山の人に感動と勇気を与えました。 彼女はいつも明るく、笑顔が素敵な人です。どんなに辛くても、笑顔を絶やさないという所に魅力を感じる人も多いのではないでしょうか? しかし、あの素敵な笑顔からは想像もできない試練があったのです。 彼女は生まれたときから重い病気をかかえていました。彼女に立ちはだかった最初の試練です。彼女の母親は病気に負けない元気な女の子に育って欲しいと思い、空気がきれいだと言われていた長野県に引っ越しました。そこで彼女はスキーに出会います。三歳からアルペンスキーを習い始め、母親の望み通り彼女は強くてたくましい女の子へと成長していきました。   中学生になり、部活でも本格的にアルペンスキーを始めようとしていた彼女に、二つ目の試練が立ちはだかります。地元での知名度が高かった彼女を面白く思わない同級生から、重度のいじめを受けます。彼女は不登校になり、彼女の魅力の一つである笑顔もなくなってしまいました。 そんな時、母親からの勧めでカナダへ旅行をしに行きます。そこでモーグルスキーブラッコム大会を観戦してロシアの選手の滑走に感銘を受けます。また、同大会で日本代表として出場していた里谷多英の滑走を観戦し、この経験で帰国がアルペンスキーからモーグルへ転向します。 高校生になった彼女は全日本選手権に参戦し3位入賞、1998年に行われた長野オリンピックでは7位入賞を果たし、世間に彼女の名をとどろかせました。ここから彼女のモーグル人生が始まったのです。2002年のソルトレイクシティオリンピックでは6位入賞。2006年トリノオリンピックでは5位入賞。メダルがあと少しで届きそうなところで届かないという試練が立ちはだかります。

noname#112082
  • 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • katumi70
回答No.3

続きは、高校生になった~からです。 Carry out the seventh place winning prize by the Nagano Olympics that she who became a high school student participates in an all-Japan championship, and was performed in the third place winning prize, 1998; in the world of her was able to become known. Her moguls life began from here. It is the sixth place winning prize by the Salt Lake City Olympics of 2002. It is the fifth place winning prize by Torino Olympics for 2006 years. There are little more medals, and a trial, by the way, not to arrive that seems to arrive stands in the way. です。

その他の回答 (2)

• katumi70
回答No.2

Do the all of you know a person saying Aiko Uemura? Perhaps I think that many people have heard the once. She gave a lot of people an impression and courage by the Vancouver Olympics held with a Japanese moguls player this year. She is the person that smiles are always wonderful brightly. No matter how will not there be many people feeling charm in the place to keep a smile even if hot? However, the imagination had the trial that was not possible from that wonderful smile. She had a heavy disease since she was born. It is the first trial that stood in the way of her. I thought that her mother wanted the cheerful girl who did not lose a disease to bring up and moved into Nagano said to that air was beautiful. Therefore she comes across skiing. I began to learn Alpine skiing from 3 years old and matured into the girl that she was strong as requested and was strong of mother.   I become a junior high student, and the second trial stands in the way of her who was going to begin Alpine skiing by the club activities in earnest. From the classmate who does not feel well- known her in the hometown interesting, I take severe bullying. She refused to go to school and has become it without the smile that was one of her charm. I go to Canada to travel by the advice from mother in such a case. Therefore I watch a game of a モーグルスキーブラッコム meet and am impressed with the run of the Russian player. In addition, I watch a game of the run of Tae Satoya who played the meeting as a Japanese representative, and return home converts from Alpine skiing to moguls by this experience. すみません。続き書きます

質問者

補足

IになっていたりSHEになっていたりするのが気になります。よくわからないので教えて下さい。

• orangery
回答No.1

まず、下手でもいいから自分なりに書いてみる そしてそれをここに載せる http://lang-8.com/ ネイティブの人が自然な英語に直してくれます。 英語の添削をしてもらったら、今度は日本語を勉強している人の文章を添削してあげましょう。 ちゃんとしたスピーチなら有料サービスを使うか、英語講師に協力を仰ぐ。 宿題なら自分でどうにかするしかない。せいぜい友達に協力を仰ぐ。