• ベストアンサー

次の文を英訳して下さい

2カ国語話せる人の事をバイリンガルと言いますが、3カ国語話せる人の事をトライリンガルと言います。 では、1カ国語しか話せない人の事を無い何と言うでしょう。 答えは、アメリカ人。

noname#189137
  • 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • marbleshit
回答No.1

We call the ones who can speak two languages bilingual, three languages trilingual. So what's it called the ones who can speak one lanuguage only? The answer is Americans.

質問者

お礼

一番最初に回答して頂いたのでBAにさせて頂きました。

その他の回答 (2)

回答No.3

もともとのジョークは次のようだったと思います。 What is the term for someone who speaks two languages? Bilingual. Three languages? Trilingual. One language? An American."

質問者

お礼

回答有難うございました

回答No.2

People call a person who can speak two languages bilingual. People call a person who can speak three languages trilingual. What do people call a person who speaks only one language? The answer is "American."

質問者

お礼

お三方、回答有難うございました