• ベストアンサー

英訳お願いします。

現在外国人の方とメールの交換をしているのですが、普段は辞書や翻訳機などを活用してなんとか返信しております。ですが、長文になると何と書いていいのか検討もつきません。お手数ですが、下記の内容を英訳して頂けると助かります。 ---------- サッカーチームではイタリアのACミランが一番好きです。 貴方はどのチームが好きですか?そして好きな選手は誰ですか? 私がスペインに興味を持ったのは日本の「ヘタリア」という漫画がきっかけです。ヘタリアはイタリアが中心の漫画なんですけど、色々な国が出てきてとても楽しい漫画です。そこにスペインも登場します。それがきっかけでスペインが好きになりました。 スペインには行った事はないけど日本のニュースなどで見ます。 有り難う、貴方のおかげで助かりました。 勿論、私は貴方が日本語でメールを書くならそれを助ける事が出来るでしょう。 ---------- 以上です。 お手数ですが宜しくお願いします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • wodenkan
回答No.1

普段ならこの手の英訳丸投げには答えないのですが 同じミラニスタとあっては答えないわけにはいきませんね I like AC Milan best. Which club do you like? Which player do you like? A Japanese comic *HETALY* inspired me to be interested in Spain. *HETALY* focuses on Italy, however there are a lot of countries including Spain in the comic. That's funny to me and a reason why I like Spain. I have never been to Spain, but I always see it in the news. Thank you for your support. Please feel free to ask me any questions you may have when you write email in Japanese. *HETALY*は適当に書いたので、公式英語名があるならそっち使ってください。 P.S. 私はガットゥーゾが好きです。

shaderose
質問者

お礼

すみません;;そして本当に有り難うございます! ミラニスタの力は偉大ですね。私の周りはガットゥーゾファンが多いです。私はインザーギが好きです^^ とても助かりました、有り難うございます。

その他の回答 (1)

• pinkfruit
回答No.2

A. C. Milan is my best football club. Which club do you support? Who's your favorite player? I first became interested in Spain when reading a Japanese Manga called "Hetalia." Though the story took place chiefly in Italy, it was exciting to see it unfold across many countries. Among those was Spain, and that was the beginning of my interest in her. I haven't been to Spain, but I hear about her on the news. Please accept my thanks and appreciation for your help and kindness. Naturally, if you decide to e-mail in Japanese, I'm always here to assist you.

shaderose
質問者

お礼

回答有り難うございます。本当に助かります! 英語が全然出来ないので親切な皆様に本当に感謝しております。 有り難うございました。