• ベストアンサー

英訳 お願いいたします

画像の英文でSmallからlengthまでの訳をだいたいで構いませんので、よろしくお願いいたします。

この投稿のマルチメディアは削除されているためご覧いただけません。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
noname#229393
noname#229393
回答No.1

small molecules such as alkanes have distinct identities and are always treated as separate compounds. For example, ethane is a gas, hexane is a liquid and octadecane (H (CH2-CH2)9-H) is a solid at room temperature. However, us the value of n increases the differences become less clear. For example, if 50 we have a relatively short-chain poly(ethene) although as prepared the end groups are unlikely to be H. while if n 1000 we have a high polymer of poly(ethene) with a molar mass of 28 000. These will differ in their physical and mechanical properties, but will otherwise be chemically identical, being effectively long chains of CH: CH:- units. The same principle to the long chain isomeric polyamides. As the chain becomes long, they may be considered chemically identical and differences in their properties originate differences in chain length. is not usually a Lieal polymer sample consisting of many chains there アルカンのような小分子は、異なるアイデンティティを持ち、常に別々の化合物として扱われます。例えば、エタンは気体であり、ヘキサンは液体であり、オクタデカン(H(CH2-CH2)9-H)は室温で固体である。しかし、nの値が大きくなると、その差はあまり明確になりません。例えば、調製したものの、末端基がHであるとは考えられないものの、比較的短い鎖のポリ(エテン)を有する場合は50であり、1000の場合は28000のモル質量を有するポリ(エテン)の高分子を有する。これらは物理的および機械的特性が異なるが、そうでなければ化学的に同一であり、効果的にCH:CH:単位の長鎖である。長鎖異性体ポリアミドと同じ原理。鎖が長くなるにつれて、それらは化学的に同一であると考えられ、それらの特性の相違は鎖長の差に由来する。 以上です。

0612abc
質問者

お礼

ありがとうございました