• 締切済み

英訳お願いします★

パーティくる?と聞かれ、「行きたいけど明日は難しいな 。」と言いたいのですがどなたか英語にして下さい★

みんなの回答

回答No.3

I wanna go to the party but I can't. cuz I'll be busy that day... みたいな感じですかね?

noname#204809
noname#204809
回答No.2

#1はお手本回答です。少しくだけた他の言い回しです 尚、日本語ではパーティに「いく」ですが、英語では今回の場合はcomeを使います。 I wish I could, but "tomorrow" sounds difficult. I wish I could, but "tomorrow" looks difficult. I really want to come, but I don't think I can make it. (このmake it は都合をつける・・・という意味合いです) 以上くだけた一例です

• Him-hymn
回答No.1

A: Will you come to the party tomorrow? B: Tomorrow? I really want to but I can't. A: Will you go to the party with me tomorrow? B: I want to go. Really. But it's very difficult if it's tomorrow. たとえばこのような言い方となります。