• ベストアンサー

法律のお仕事

日本には、裁判官や弁護士などのメジャーな法律家がいる他、司法書士や行政書士などの法律家も多く活躍しています。海外にも、後者のような仕事はあるんでしょうか?

noname#185000

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.1

国によって様々でしょうが法律家としての仕事は複数ありますよ。 例えば、裁判の書記、公証人、家財などの差し押さえ執行人など。 弁護士にもいくつかカテゴリーがあったり。

質問者

お礼

わかりました。ありがとうございます。

質問者

補足

弁護士にも、いろいろ種類があるんですか?例えばどのようなものがありますか?

その他の回答 (1)

• horitate
回答No.2

以下を参考にしてください。 http://legal-dictionary.thefreedictionary.com/paralegal paralegal n. a non-lawyer who performs routine tasks requiring some knowledge of the law and procedures, employed by a law office or who works free-lance as an independent for various lawyers. Usually paralegals have taken a prescribed series of courses in law and legal processes, which is much less demanding than those required for a licensed attorney. Paralegals are increasingly popular, often handling much of the paper work in probates of estates, divorce actions, bankruptcies, investigations, analyzing depositions, preparing and answering interrogatories, procedural motions and other specialized jobs. Clients should be sure that the hourly rate charged for paralegals is much less than that for the attorneys.

質問者

お礼

返信、ありがとうございます。