• ベストアンサー

英訳お願いします

下記の英訳お願いします。 こんにちは。今日も日本はとっても寒いです。 クリスマスは仕事終わった帰りに中国料理屋 で食事をしました。クリスマスなのになぜ中国?と 思うかもしれませんが私の自宅の近くにはたくさんの 中国料理屋があり一度食べたらやみつきになります。 あとあなたと前に行ったスペイン料理屋 もとってもおいしかったですね。もし私の家の近くにその店があったら週に三回 ぐらいは私は通っちゃいそうです。(笑)あなたはアクセサリー屋 のお仕事がんばってますか?今度あなたの店のアクセサリー買いにいきますね。 あとあいかわらずジムとランニングがんばってますか?

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • Him-hymn
回答No.2

下記の英訳お願いします。 こんにちは。今日も日本はとっても寒いです。 Hello. It's very cold here in Japan. クリスマスは仕事終わった帰りに中国料理屋 で食事をしました。 On Christmas Day, after work, on my way home, I ate dinner at a Chinese restaurant. クリスマスなのになぜ中国?と思うかもしれませんが私の自宅の近くにはたくさんの 中国料理屋があり一度食べたらやみつきになります。 You may wonder why Chinese restrant on Christmas Day. There are many Chinese restaurants near my house, and once you go to one of those and eat they serve, you can't keep going there. They are so good. あとあなたと前に行ったスペイン料理屋もとってもおいしかったですね。 Remember the Spanish restaurant? You and I went there together? It was really good, too. もし私の家の近くにその店があったら週に三回ぐらいは私は通っちゃいそうです。(笑) If that Spanish restaurant were close to my house, I would certainly go there a couple of times a week. (Ho, Ho, Ho) (注ーーHo, Ho, Hoはサンタの笑いです。この季節にあってるかなと思って) あなたはアクセサリー屋のお仕事がんばってますか? How's your business at the accessory shop? 今度あなたの店のアクセサリー買いにいきますね。 I'd love to visit your shop again to buy some accessories. あとあいかわらずジムとランニングがんばってますか? Oh, one more thing. Are you still running with Jim? 以上でいかがでしょうか。

wakakusa080
質問者

お礼

くわしくありがとうございます。

その他の回答 (2)

• sporespore
回答No.4

最後は: How is your running exercise with Jim? Hope every thing is well.

• sporespore
回答No.3

こんにちは。今日も日本はとっても寒いです。 Hi. It is another cold day today in Japan. クリスマスは仕事終わった帰りに中国料理屋で食事をしました。 We enjoyed Chinese dish after the work on Christmas day. クリスマスなのになぜ中国?と 思うかもしれませんが私の自宅の近くにはたくさんの 中国料理屋があり一度食べたらやみつきになります。 Why Chinese on Christmas day, you might wonder. Well, there are quite many Chinese restaurants around my residence area. And, we became addicted to them. あとあなたと前に行ったスペイン料理屋もとってもおいしかったですね。もし私の家の近くにその店があったら週に三回ぐらいは私は通っちゃいそうです。(笑) Do you remember the Spanish restaurant we went together? It was very delicious, wasn't it? If they are close to my home, I might visit them at least three times per week. LOL あなたはアクセサリー屋のお仕事がんばってますか?今度あなたの店のアクセサリー買いにいきますね。 あとあいかわらずジムとランニングがんばってますか? How is your jewelry shop? I hope you are doing well. I would love to come and buy some accessories at your shop next time. How is your workout at the Gym and running?