• ベストアンサー

ゲームの説明をしたいのですが、

難しくてこまっています。 下記のように説明したいのです。 盤のゲームです。 基本的には四人でするゲームで、4色のピースがあり、いくつかの違った形をしています。ルールは簡単です。早く自分がもっているピースがなくなれば勝ちです。 置くことができなくなったら、持っているピースの一番少ない人が勝ちです。 順番にひとつずつピースを置いていきます。ただし、自分のピースのコーナーにしか置くことができません。面が接することはできません。 日本語でも説明が難しいので困っています。全部でなくてもいいですから教えて下さい

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • mudpuppy
回答No.1

こんな感じでどうでしょう: It's a board game played by four people. The game is played by using tokens. There are four types of game tokens where each type has different color and shape, one type for each player. Each player is given a number of these tokens. Each player takes turn placing his/her token(s) on the board until there are no more spaces left on the board. The player is able to place a token touching the corner of his/her own token(i.e. diagnolly touching), and not side-by-side. The player with the least number of tokens left is the winner.

その他の回答 (1)

• Michelina
回答No.2

It's a board game. Basically, it requires four people. There are four differently colored tokens with slightly different shapes. The rules are simple, the first player who gets rid of all his tokens wins. When there is no space left to place tokens on the board, the player who has less tokens wins. Each player takes turns to place his token one at a time. 最後の2文、「ピースのコーナー」というのと、「面が接することが出来ない」という箇所、意味がわかりませんでした。