• 締切済み

英語にしてください

夜中に突然具合が悪くなり、母と病院に行きそのまま入院となりました。母が戻ってきたのは3時でした。私も心配でその日は朝まで眠れませんでした。 自分にとって、家族にとって一番大切なのは健康です。皆さんは健康のために何をしていますか?毎日運動する、3食きちんと食べる、バランスのとれた食事をするなどがあります。何かこころがけていますか?  毎日の食生活や運動といった日常生活の管理や心の持ち方を大切にして、健康を維持したいです。そして、「明日、死んでも後悔しないように、『今、ここで生きている』ということを大切に」毎日を精一杯生きていきたいと思います

みんなの回答

• SPS700
回答No.1

はじめの文は主語が無いので「私」かと思ったのですが前のお話の続きかと「父」にしました、間違っていたら変えてください。  At midnight my father suddenly fell ill and he went to the hospital with my mother and was detained, to be hospitalized. My mother came home at 3 am. Worried, I could not fall asleep until morning. For me, and for my family, the health is most important. What are you doing to satay healthy? Are you doing something for your health, such as exercising daily, eating three regular meals a day, and tking well-balanced meals? Regulating mental stress and daily monitoring of meals and exercise I would like to stay healthy . And I would like to live my daily life to the fullest so that I have no regrets when the time comes. 最後は、誰が誰に話しかけているかはっきりしないので、間接話法で意訳しました。

71110729
質問者

お礼

ありがとうございます