• ベストアンサー

エミリー・ディキンソンの詩のなかでも、「これは良い!」と思うものを教え

エミリー・ディキンソンの詩のなかでも、「これは良い!」と思うものを教えてください。 お願いします。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • marbleshit
回答No.1

枚挙に暇が無いですが、敢えてこちらを推挙致します。 Because I could not stop for Death, He kindly stopped for me; The carriage held but just ourselves And Immortality. We slowly drove, he knew no haste, And I had put away My labor, and my leisure too, For his civility. We passed the school, where children strove At recess, in the ring; We passed the fields of gazing grain, We passed the setting sun. Or rather, he passed us; The dews grew quivering and chill, For only gossamer my gown, My tippet only tulle. We paused before a house that seemed A swelling of the ground; The roof was scarcely visible, The cornice but a mound. Since then 'tis centuries, and yet each Feels shorter than the day I first surmised the horses' heads Were toward eternity. 解説はこちらをどうぞ! http://en.wikipedia.org/wiki/Because_I_could_not_stop_for_Death